رئیس هیأت مدیره انجمن اهدای عضو ایرانیان گفت: سالانه ۵ تا ۸ هزار نفر در کشور دچار مرگ مغزی می‌شوند و حداقل ۵۰ درصد این افراد می‌توانند اهدای عضو داشته باشند.
کد خبر: ۸۷۵۱۰۰۹
|
۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۴
 به گزارش خبرگزاری بسیج  نوبخت رئیس هیأت مدیره انجمن اهدای عضو ایرانیان در سیزدهمین مراسم بزرگداشت پیوند اعضا گفت: پیوند عضو به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین راه درمان بیماری‌ها در جهان شناخته شده و کشور ما نیز در این زمینه دستاوردهای قابل توجهی دارد.

نوبخت گفت: انجمن اهدای عضو ایرانیان یک انجمن غیردولتی که در سال 93 تشکیل و در اواخر سال 94 پروانه دریافت کرد. کشور ما قبل از انقلاب موارد اینچنینی را به انگلیس ارجاع می‌داد اما بعد از انقلاب به همت مسئولین وقت مسئله اهدای عضو با جدیت پیگیری شد.

وی گفت: سالانه 25 هزار نفر در کشور ما دچار حادثه شده و از این تعداد 5 تا 8 هزار نفر دچار مرگ مغزی می‌شوند که حداقل 50 درصد این افراد می‌توانند اهدای عضو داشته باشند اما در سال گذشته تنها 800 مورد پیوند عضو انجام شد که این آمار می‌تواند افزایش یابد.

رئیس هیأت مدیره انجمن اهدای عضو ایرانیان گفت: رضایت‌گیری از خانواده‌هایی که عزیزان آنها دچار مرگ مغزی شده بودند 5 درصد بود ولی اکنون به بالای 70 درصد رسیده است. هم‌اکنون حدود 35 هزار نفر در لیست دریافت اعضای حیاتی هستند و ما برای نهادینه کردن این موضوع علاوه بر رسانه‌ها و برگزاری مراسم‌های اینچنینی به پیشرفت‌های فنی همچون رساندن به موقع بیمار به بیمارستان نیازمند هستیم.

نوبخت در پایان گفت: در هفته دفاع مقدس هستیم همانطور که کار ایثارگرانه شما خانواده‌های اهداکننده عضو بسیار سخت و مهم بوده است باید بدانیم رزمندگان ما در 8 سال دفاع مقدس نیز بدون هیچگونه بیماری و نقص عضوی جان‌شان را خالصانه در کف دست گذاشتند و برای حفظ میهن تقدیم کردند.

ارسال نظرات