در جمع سربازان سپاه زرندیه مطرح شد

متعهد و مکتبی بودن سربازان نظام عامل اقتدار دفاعی کشور

پیشکسوت دوران دفاع مقدس سربازان را رکن اقتدار و امنیت نظام دانست و گفت: متعهد و مکتبی بودن سربازان نظام عامل اقتدار دفاعی کشور است.
کد خبر: ۸۷۵۱۰۰۱
|
۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ بدالهی از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس در مراسم روز سرباز که در سپاه ناحیه مقاومت زرندیه برگزار شد با بیان خاطرات دوران خدمت وظیفه در هشت سال جنگ تحمیلی عراق علیه ایران اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس سربازان در لباس مقدس نیروی وظیفه در کنار سایر نیروهای مسلح برای تمامیت ارضی کشور به مقابله با دشمن ایستادند.

وی افزود: آنچه در دوران سربازی مورد توجه مردم قرار گرفته جنبه‌های کارکردی، امنیتی و اجباری‌ بودن ‌آن است و مفهوم سربازی عمدتا در ذهن اکثریت افراد به عنوان امری اجباری شکل گرفته، در حالی که خدمت سربازی دارای ابعاد مختلف فردی و شخصی نیز است.

این پیشکسوت دوران دفاع مقدس تصریح کرد: هر کشوری برای دفاع از تمامیت ارضی و دفاع از استقلال و مرزهای خود نیاز به نیروی مقتدر دفاعی دارد؛ تاریخ نشان داده که هر اندازه، نیروهای دفاعی کشوری در زمینه‌های مختلف تجهیزاتی و نیروی انسانی کارآمد و متخصص آماده‌تر بوده‌اند، فکر تجاوز به مرزهای آن کشور و اختلال در استقلال و امنیت آن از جانب قوای بیگانه نیز کمتر بوده است.

یدالهی با اشاره به آموزه‌های دینی در رابطه با آموزش مسائل نظامی گفت: کشوری از قدرت دفاعی بالا و آمادگی کامل در برابر خطرات احتمالی برخوردار است که همیشه در پادگان ها و مراکز نظامی نیروهای آماده دفاع حضور فعال و جدی داشته باشند.

وی در پایان تمرین قانون‌گرایی، نظم پذیر شدن، تمرین زندگی با کمترین امکانات، مقابله با سختی‌ها و افزایش قدرت تحمل، گسترش و تقویت ارتباط با دیگران و... را از جمله آثار مفید دوران مقدس خدمت سربازی دانست و تصریح کرد: سربازی علاوه بر آنکه مورد تاکید در دین مبین اسلام است تاثیر مستقیمی در پرورش انسان هایی صبور، مقاوم، مستقل و مفید برای آینده اجتماع دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظرات