خبرهای داغ:
امام جمعه ارومیه گفت: هشت سال دفاع مقدس یکی از افتخارات بزرگ جمهوری اسلامی ایران است که در آن رشادت ها و ایثارگری های مردم اجازه نداد حتی یک وجب از خاک کشور تصاحب بیگانگان شود.
کد خبر: ۸۷۵۰۹۸۴
|
۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه با بیان اینکه یکی از عوامل نهادینه شدن روح تقوا در وجود انسان، تفکر و تامل درباره مباحث معاد است، اظهار کرد: حضرت علی(ع) در وصیت نامه خود به امام حسن مجتبی (ع) نیز سفارش بسیاری در خصوص یاد کردن مرگ نموده و فرمودند فرزندم مرگ را بسیار یاد کن و طوری زندگی کن که هر لحظه اماده هجرت از این دنیا باشی.

وی با تاکید بر اهمیت تعلیم و پرورش فرزندان به صورت صحیح، افزود: خانواده ها توجه نمایند که علاوه بر فراهم نمودن امکانات تحصیل فرزندانشان به تربیت انها نیز بیشتر اهمیت دهند.

امام جمعه ارومیه در ادامه ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران خیانت ها و توطئه های بسیاری از طرف امریکا به ملت ایران صورت گرفت که در نهایت با تحریک کردن صدام علیه ایران ۸سال جنگ تحمیلی اتفاق افتاد.

قریشی افزود: هشت سال دفاع مقدس یکی از افتخارات بزرگ جمهوری اسلامی ایران است که در آن رشادت ها و ایثارگری های مردم اجازه نداد حتی یک وجب از خاک کشور تصاحب بیگانگان شود.

وی با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با اقشار مختلف مردم در جریان عید غدیر خم و با تا کید بر پرهیز از اسراف، اظهار کرد: هم دولت و هم احاد مردم جامعه بایستی به موضوع پرهیز از اسراف توجه داشته باشند چراکه اسراف یکی از عوامل پدیدامدن اشرافی گری در جامعه است.

امام جمعه ارومیه گفت: اسراف هایی که امروز در زندگی ها اتفاق می افتد مورد پسند دین و جامعه اسلامی نیست.

قریشی به موضوع تبعیض نژادی که در امریکا باعث ظلم و ستم در حق سیاه پوستان شده است نیز اشاره کرد و گفت: برخی ها فکر می کنند امریکا مهد ازادی است در حالی که خداوند از اغاز خلقت انسان تبعیض نژادی را نفی کرده است، اما امریکا یی که داعیه دار حقوق بشر بودنش گوش جهانیان را کر کرده امروزه ببینید چگونه با سیاه پوستان کشورش رفتار می کند.

ارسال نظرات