فرمانده سپاه شهدای آذربايجان غربي گفت: امروز فرزندان انقلابي در استان آذربايجان غربي و در نيروي زميني سپاه در نقطه به نقطه اين مرز و آن سوي مرز دشمن را رصد مي كنند و با هرگونه عنصر نا من كننده برخورد شديدي دارند.
کد خبر: ۸۷۵۰۹۷۸
|
۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، سردار سرتيپ دوم پاسدار عابدين خرّم در گفت و گوي تلوزيوني به مناسبت هفته دفاع مقدس با اشاره به دلايل و چرايي جنگ تحميلي اظهار کرد: همانطور كه مستحضر هستيد ما انقلاب بزرگي را در كشور به ثمر رسانده بوديم كه اين انقلاب يكي از ارزشي ترين انقلاب ها محسوب مي شد و يكي از دلايل تحميل جنگ نيز ماهيت استكبار ستيزي و استقلال طلبي انقلاب و اين مردم بود.

وي که در برنامه اولدوز سخنرانی می کرد، افزود: دليل ديگر خلع قدرتي بود كه در آن تاريخ در منطقه و غرب به وقوع پيوسته بود و جاه طلبي شخص صدام به عنوان مهره استكبار جهاني كه احساس مي كرد مي تواند اين خلاء قدرت را با حمله به ايران پر كند و با تسليم وا داشتن ايران و انقلاب اسلامي اهداف بلندي كه برنامه ريزي كرده بودند را به تحقق برسانند كه همه اشتباهات محاسباتي بيش نبود.

فرمانده سپاه شهدا آذربايجان غربي از مهترين عواملي كه سبب ناكامي دشمن شد نيز به تكيه به ايمان و انگيزه الهي رزمندگان اسلام اشاره كرد و گفت: رهبري الهي كه امام در جنگ تحميلي داشتند و پا در ركاب بودن ملت و تبعيت محض از ولايت فقيه از ديگر عوامل مهمي بود كه باعث ناكامي دشمنان در رسيدن به اهدافشان شد.

خرّم تاكيد كرد: البته آن ريسک پذيري فرماندهان جنگ در كنار عوامل پيشرفتي كه در دفاع مقدس داشتيم و همينطور ابتكار عمل و خلاقيت فرماندهان جنگ نيز نقش مهمي در ناكامي هاي دشمنان داشت.

وي با بيان اينكه استان آذربايجان غربي يكي از 5 استان كشور است كه ضمن اينكه قبل از جنگ با يك وفاق ملي دشمناني را كه مي خواستند با استفاده از عوامل قومي و مذهبي عليه مردم استان توطئه چيني كنند را شكست دادند، گفت: در 8 سال جنگ تحميلي نيز جز استان هايي بوديم كه در دفاع مقدس حضور داشتيم يعني هم در داخل و هم در مرزها با دشمنان مبارزه كرديم.

خرّم استان آذربايجان غربي را مشهد شهيداني مانند زين الدين ،ناصر كاظمي، بروجردي، بهرامي، طالعي و شهداي ديگر عنوان كرد و افزود: به همين جهت مردم از سراسر كشور مي آيند و در يادمان ها و زيارتگاه هاي اين شهدا حضور مي يابند.

وی افزود: ما امروز جنگ نداريم ولي دفاع همچنان وجود دارد و ما در امتداد همان روحيات و انگيزه هايي كه در دوران دفاع مقدس داشتيم با همان روحيه جهادي و انگيزه چند كار را با توجه به رهنمودها و فرماين رهبري دنبال مي كنيم.

خرّم تصريح كرد:امروز فرزندان انقلابي در استان آذربايجان غربي و در نيروي زميني سپاه در نقطه به نقطه اين مرز و آن سوي مرز دشمن را رصد مي كنند و با هرگونه عنصر نا من كننده برخورد شديدي دارند.

وی اظهار کرد: در سخت ترين شرايط اين فرزندان امروز در حال نگهباني از ارزش هاي نقلاب هستند.

خرّم با اشاره به اقدامات انجام شده سپاه شهداي استان در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي نيز خاطر نشان كرد: مردم داري در مناطق محروم، اجراي پروژه هاي بزرگ كه در استان در حال انجام است مانند احداث سد بزرگي در سردشت، سد سيلوه ، سد زولا در سلماس كه توسط قرارگاه خاتم انبيا و موسسه امين در حال انجام مي باشد كه همه اين ها جز تكاليف و امتداد فرهنگ دفاع مقدس است .

وي افزود: اعزام 4 هزار دانشجو متخصص از دانشگاه هاي سراسر كشور در قالب اردوهاي جهادي به بيش از 200 روستا در مناطق اهل تسنن آذربايجان غربي و 100 روستاي اهل تشيع استان كه علاوه بر اقدامات عمراني خدمات آموزشي نيز ارائه کردند.

خرّم گفت: مردم داري در مناطق محروم و راه اندازي 7 بيمارستان صحرايي در شمالغرب و غرب كشور به مناسبت هفاه دفاع مقدس از ديگر اقدامات سپاه در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي است.

وي افزود: امروزه مهترين نقش جوانان مقابله با جنگ نرم و دفاع از ارزش هايي فرهنگي است كه مي توانند نقش آفرين باشد.

خرّم گفت: مقام معظم رهبري نيز همواره به وجود و حضور در عرصه جوانان به عنوان يك فرصت نگاه مي كنند و به مسولين كشور نيز توصيه مي نمايند قدر جوان ها را بدانيد چراكه هرجا جوان وجود داشته باشه آنجا پيروزي و خط شكني وجود دارد .

فرمانده سپاه شهدا آذربايجان غربي خاطرنشان کرد: به بركت دفاع مقدس امروز جوانان ما هرجا نياز باشد حضور پرشور دارند در دفاع از حرمين و اگر اجازه اي داده شوند آماده اند موج موج براي دفاع بروند.

ارسال نظرات