فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شاهرود

هنر انقلابی آمیخته با ایثار،شهادت،ایستادگی،مهربانی،معنویت و محبت است

سرهنگ پاسدار دامغانی در همایش هنر انقلاب اظهار کرد: هنر انقلابی آمیخته با هنر اسلامی و هنر ایثار و شهادت و ایستادگی و مهربانی و معنویت و محبت است و این هنر جاودانه خواهد ماند و هر کس برای این هنر تلاش کند نیز جاودانه در تاریخ می ماند.
کد خبر: ۸۷۵۰۹۶۸
|
۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حمید دامغانی در همایش هنر انقلاب و رونمایی از آثار هنری تولید شده سپاه ناحیه شاهرود که با حضور هنرمندان انقلاب و خانواده معظم شهدا و ایثارگران و مسئولین شهرستان در سالن همایش های کانون جوانان بسیج شاهرود برگزار شد در سخنانی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا و امام راحل با بیان اینکه امام راحل می فرماید(شهادت هنر مردان خداست) اظهار کرد: این سخن امام دارای معنای بسیار عمیقی است چرا که شهادت را هنر مردان خدا می داند و این از جانگذشتگی را هنری می داند که مردان خدایی شده آن را دارند.

وی افزود: پس دوران دفاع مقدس ما صحنه هنرنمایی مردان خدایی بود که راه درست شناخته و در مسیر الهی حرکت کرده و با نثار جان خود هنری را خلق کردند که ماندگاری آن تا قرن ها خواهد بود و این اثرگذاری برگرفته از قیام امام حسین(ع) و واقعه کربلاست.

دامغانی خاطر نشان کرد: مقوله هنر با این کلام مقوله مقدسی است که انسان های پاک سیرت و صورت در آن راه پیدا می کنند و این انسان ها می تواند اثرگذار در تاریخ جوامع و بشریت با هنر خود باشند.

وی تصریح کرد: هنر انقلابی آمیخته با هنر اسلامی و هنر ایثار و شهادت و ایستادگی و مهربانی و معنویت و محبت است و این هنر جاودانه خواهد ماند و هر کس برای این هنر تلاش کند نیز جاودانه در تاریخ می ماند.

فرمانده سپاه شاهرود با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب هنر دینی و انقلابی وارد ادبیات جهان شد گفت: هنر دینی و انقلابی،هنری است جوشیده از عمیق وجود انسان هایی که وابسته به مادیات نیستند و هنرشان از مبداء خلقت سرچشمه می گیرد و همه را به این مسیر سوق می دهد.

وی با بیان اینکه هنر انقلابی هنری متعهد به مبانی اسلام و ارزش های اسلامی و در راستای رشد و تعالی انسان به مبداء خلقت است افزود: امروز ما شاهدیم که از ابزار فرهنگ و هنر دشمنان ما به خوبی برای انحراف جوامع و منحرف کردن آنها از حقیقت هستی استفاده می کنند و باید در مقابل این هنر منحرف هنر متعالی و دینی ارائه شود تا افکار و اذهان جوامع از این گمراه تر نشود.

دامغانی خاظر نشان کرد: تاثیر هنر بسیار بیشتر از بسیاری از فعالیت های دیگری است که شاید برای جذب افراد استفاده شود و بی نتیجه یا کم نتیجه باشد اما هنر می تواند آحاد جامعه را به سمت خود بکشد و با خود همراه کند و به آنچه می خواهد رهنمون سازد.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر انقلاب به فرهنگ انقلابی و هنر انقلابی گفت: دشمنان ما می خواهند ما را با ابزار هنر و فرهنگ محصور و تسلیم کنند و ما باید از این فرهنگ بر علیه خودشان استفاده کنیم و با استفاده از هنرمندان متعهد هنر انقلابی را در برابر انحرافی و سیاه و کثیف آنها بکار بندیم.

فرمانده سپاه شاهرود با بیان اینکه سرمایه گذاری در هنر یک سرمایه گذاری سودمند و بلند مدت و تاثرگذار است گفت: باید هنر می توان بر اذهان و دلها تاثیرگذاشت و باید از هنر انقلابی به هر شکل که می توان حمایت و آن را تقویت کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار