خبرهای داغ:
امام جمعه ملایر گفت: مقابله با تهاجم فرهنگی، دفاع مقدس می‌خواهد چراکه دفاع از ارزش‌ها نیز باید مقدس باشد.
کد خبر: ۸۷۵۰۹۵۲
|
۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، به مناسبت هفته دفاع مقدس پاسداران، بسیجیان و جمعی از مسئولان شهرستان ملایر با امام جمعه این شهر دیدار کردند.

امام جمعه ملایر در این دیدار با تبریک هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم گفت: دفاع مقدس یک نسخه شفابخش در مقابل تمام بیماری‌های فرهنگی و چراغ راه سعادت و ضامن پیروزی در همه عرصه‌ها است.

حجت‌الاسلام محمدباقر برقراری با بیان اینکه کسی که برای یک دستاورد هشت سال هزینه بدهد باید آن را با تمام وجود نگه دارد، افزود: هزینه‌ای که از جان و جوان مایع گذاشته شود آن سرمایه قیمتی است و نباید از دست داد.

وی ادامه داد: امروز نیز ما باید با همان علاقه، شور، انگیزه و ایمان که شهدا و رزمندگان اسلام در خط مقدم جبهه بودند و موجب این انقلاب شدند با همان شور و انگیزه و ایمان باید مطیع انقلاب باشیم.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه ما انقلاب کردیم که انقلاب را نگه داریم، افزود: گذشتگان ما نسل اول انقلاب آن کمبودها و زخم‌های کهنه بر پیکر اسلام را دیدند و چاره ای به جز انقلاب اسلامی ندیدند و ما امروز میراث‌دار این میراث گرانبها هستیم و خوب باید از آن پاسداری کنیم.

وی با بیان اینکه دفاع همچنان ادامه دارد، گفت: جنگ تمام شده ولی مبارزه تمام نشده بلکه وارد یک مرحله جدید شده که فرهنگی است و باید دفاع مقدس را در عرصه فرهنگی ادامه دهیم.

برقراری در ادامه سخنانش تصریح کرد: لازمه ادامه دادن دفاع در عرصه فرهنگی این است که اجازه ندهیم قداست دفاع مقدس بشکند.

وی افزود: کسانی هستند که به دنبال قداست‌شکنی دفاع مقدس هستند کسانی که در دفاع مقدس حتی یک سنگریزه به سمت دشمن پرتاب نکرده اند و اکنون در فضای مجازی به قدست‌شکنی دفاع مقدس می‌پردازند.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه ما باید از این میراث جاویدان دفاع کنیم، اظهار داشت: رژیم بعث وقتی وارد کشور می‌شد به دنبال این بود که مصاحبه خود را سه روز دیگر در تهران برگزار کند، اگر دفاع نمی‌کردیم چه می‌شد؟

وی یادآور شد: دشمنان به این بهانه به ما حمله کردند که ما می‌خواستیم قانون اسلام را حاکم کنیم و به جای کاپیتولاسیون، اسلام حاکم شود.

برقراری با اشاره به اینکه اکنون نیز به این دلیل دشمنان ما را تحریم و تهدید می‌کنند، گفت: اگر امروز دشمنان به هدف خود نمی‌رسند به این دلیل است که دفاع مقدس آینه تمام نمایی است و دشمنان یک بار ما را آزموده‌اند و آزموده را آزمودن خطاست.

وی با بیان اینکه نسل امروز باید به دفاع مقدس افتخار کند، افزود: هفته دفاع مقدس با بازگشایی مدارس همزمان شده و باید از این فرصت استفاده کرده و نسل جوان را با دفاع مقدس آشنا کنیم.

امام جمعه ملایر ادامه داد: اگر مسئله دفاع مقدس را به نسل امروز منتقل نکنیم مدیون هستیم بنابراین باید اخلاق، مجاهدت، بی‌توقعی و گمنامی شهدا و ایثارگران که از ملت خود دفاع کردند را به نسل امروز انتقال دهیم تا این نسل به خود افتخار کند.

وی با تأکید بر تکریم خانواده‌های شهدا خاطرنشان کرد: مقابله با تهاجم فرهنگی، دفاع مقدس می‌خواهد چراکه دفاع از ارزش‌ها نیز باید مقدس باشد بنابراین ما نباید به یک راهپیمایی حجاب و عفاف اکتفا کنیم در شهرستانی که یک هزار و ۱۶۱ شهید تقدیم کرده و علمای بزرگی در آن نفس کشیده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات