یک روزنامه فرانسوی به نقل از یک منبع امنیتی خبر داد که حدود ۲ هزار نوجوان فرانسوی در پی تبلیغات داعش در این کشور به افراط‌گرایی روی آورده‌اند.
کد خبر: ۸۷۵۰۹۳۴
|
۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از پرس‌تی‌وی، یک منبع امنیتی به روزنامهٔ فرانسوی «فیگارو» گفت حدود دو هزار نوجوان در این کشور بر اثر تبلیغات گروه تروریستی داعش به افراط‌گرایی روی آورده‌اند.

این منبع افزود تعداد دخترانی که ایدئولوژی این گروه تروریستی را می‌پذیرند، در حال افزایش است.

به گزارش فیگارو، از آغاز سال جاری میلادی، نیروهای امنیتی، 1954 مرد و زن جوان را به‌عنوان هوادار سازمان تروریستی داعش شناسایی کرده‌اند.

یک مقام عالی‌رتبه سرویس امنیتی فرانسه که نامش ذکر نشده به فیگارو گفته است میزان افراط‌‌گرایی در میان نوجوانان در این کشور در مقایسه با ژانویه 2015 (دی- بهمن 1393)، 121 درصد افزایش یافته است.

این منبع افزود 17 جوان فرانسوی در جنگ در کنار تروریست‌های تکفیری در سوریه و عراق کشته‌شده‌اند.

به گفته این مقام رسمی، 37 نوجوان اخیراً در فرانسه با اتهامات مرتبط با افراط‌گرایی و تروریسم  تحت تعقیب قرار گرفته‌اند.

وی افزود روند دیگری که مقامات را نگران کرده تعداد روبه افزایش دختران نوجوان هوادار تروریست‌های داعش است.

این منبع گفت تروریست‌های تکفیری، جوانانِ مبتلا به مشکلات روانی، افراد مشکل‌دار در مدارس، و یا کسانی را که به علت طلاق والدین دوران سختی دارند، جذب می‌کنند.

برنارد کازنُو، وزیر کشور فرانسه چند روز پیش گفته بود تهدید تروریستی در این کشور بیشتر از قبل است.

وی افزود از ابتدای سال جاری میلادی 300 نفر در فرانسه به دلیل ارتباط با فعالیت‌های تروریستی دستگیر شده‌اند.

گروه تروریستی داعش اواخر تیر امسال با انتشار دو ویدئوی تبلیغاتیِ تازه به زبان فرانسوی، از عناصر خود خواست  بار دیگر فرانسه را هدف حملات انتحاری قرار دهند.

در 24 تیر امسال یک تروریست 31 ساله، که اصالتاً تونسی بود، در جشن روز ملی فرانسه در شهر نیس با کامیون جمعیت حاضر را در مسیری به مسافت دو کیلومتر و با حرکات مارپیچ زیرگرفت. داعش مسئولیت این حادثه را که 84 کشته و ده‌ها زخمی بر جا گذاشت، برعهده گرفت.

گروه تروریستی داعش پیشتر مسئولیت حملاتی مرگبار را در تاریخ 22 آبانِ سال 1394 در پاریس، پایتخت فرانسه، به‌عهده گرفت. در این حملات 130 نفر کشته شدند.
ارسال نظرات