وزیر خارجه عراق امروز شنبه ضمن ابراز شگفتی از بیانیه اخیر شورای همکاری خلیج فارس، آن را «نادرست» خواند.
کد خبر: ۸۷۵۰۹۳۰
|
۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از شبکه السومریه نیوز، «ابراهیم الجعفری» در حاشیه نشست های مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با صباح الخالد الحمد الصباح معاون اول نخست‌وزیر و وزیر خارجه کویت دیدار کرد.

دفتر جعفری در بیانیه ای اعلام کرد: دو طرف در این دیدار به بررسی روند روابط عراق و کویت پرداخته و بر اهمیت برگزاری نشست کمیته مشترک طی ماه دسامبر در بغداد جهت تکمیل تلاش‌های صورت گرفته برای تقویت روابط دوجانبه تاکید کردند.

وی در خصوص نشست اخیر شورای همکاری خلیج فارس ضمن ابراز شگفتی از صدور بیانیه اخیر این شورا گفت که تحلیل شورا درباره حقایق و واقعیت های صحنه عراق نادرست است و دخالت در امور داخلی عراق محسوب می شود.

از سوی دیگر شیخ صباح الخالد الحمد الصباح معاون اول نخست‌وزیر و وزیر خارجه کویت نیز، پیروزی‌های بزرگ عراقی ها در جنگ علیه گروه تروریسی داعش را ستود و گفت که کویت از روابط خود با کشورهای جهان به منظور ارائه کمک‌های ضروری به عراق در جنگ علیه داعش بهره‌برداری می کند.

الصباح با اشاره به حمایت کویت از عراق، تصریح کرد که این کشور تصمیم دارد کنفرانس کشورهای کمک‌کننده جهت حمایت مالی و بازسازی مناطق آزاد شده و نیز بازگشت پناهجویان به محل سکونت را برگزار نماید.

وی تأکید کرد که مرحله آینده شاهد رایزنی های گسترده به منظور تسریع در روند اجرای اقدامات عملی برای برگزاری این نشست خواهد بود.

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه عراق 21 سپتامبر گذشته بیانیه صادره از نشست وزرای شورای همکاری خلیج فارس را به‌طور خاص به امور داخلی عراق پرداخته بود، محکوم کرد.
ارسال نظرات