بوشهر- امام جمعه برازجان گفت:تحصیل باید برای کسب علم باشد و نه برای مدرک ولی متاسفانه در جامعه ما برخی افراد برای کسب مدرک درس می خوانند که این یک معضل است.
کد خبر: ۸۷۵۰۹۱۷
|
۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از دشتستان،حجت الاسلام حسن مصلح در مراسم به صدا در آوردن زنگ مدارس و زنگ نفوس و مسکن در مدرسه فرزانگان شهر برازجان که باحضور مسئولین اجرایی شهرستان، فرهنگیان و دانش آموزان برگزار شد، خاطر نشان کرد: رسالت مهم دانش آموزان استفاده بهینه از دوران جوانی و قدر دانستن این دوران طلایی و تکرار نشدنی و کسب علم و معرفت است.

وی در خصوص اتخاب رشته توسط دانش آموزان، تصریح کرد: اتخاب رشته دانش آموزان باید براساس استعداد آنها باشد و نه بر اساس چشم و هم چشمی و هوا هوس، و در آن لازم است که نیازهای جامعه در نظر گرفته شود.

مصلح اضافه کرد: احترام به ارزش های دینی که به برکت خون شهدا بدست آمده از رسالت دانش آموزان است زیرا مهمترین کار انقلاب اسلامی ایران احیاء ارزش های دینی است.

امام جمعه برازجان افزود:اساس سلامت جامعه منوط به آموزش و پرورش است و انسان با دو بال علم وایمان است که می تواند عروج کند و این دو مکمل یکدیگر و بدون هم ناقص هستند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: درخواست من از مسئولین آموزش و پرورش این است که زمینه ابراز وجود و نقد منصفانه را برای دانش آموزان فراهم کنند تا افرادی با اقتدار  برای جامعه پرورش بدهیم.

محمد باقر سعادت افزود: اگر دانش آموزان درمدرسه سرکوب شوند در آینده افرادی باشهامت تربیت نکرده ایم و دانش آموز انزوا طلب و از حقوق خودش نمی تواند دفاع کند.

انتهای خبر/

ارسال نظرات