مهمترین بهره برداری سرویس های جاسوسی غربی و رسانه هایشان ، ایجاد شکاف گسترده شیعه و سنی در منطقه به بهانه اختلافات ایران و عربستان است.
کد خبر: ۸۷۵۰۹۰۳
|
۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱
خبرگزاری بسیج-سرویس اخبار ویژه
شبکه ماهواره ای صدای آمریکا طی گزاری در برنامه اخبار خود ادعا کرد:

ایران و عربستان سعودی هم زمان با جنگی نیابتی برای تسلط بر منطقه خاورمیانه از یمن تا سوریه و به طرزی فراگیرتر در کل جهان اسلام،‌این جنگ را به صفحات روزنامه‌ها و شبکه‌های اجتماعی از جمله توئیتر منتقل کرده‌اند.

دو کشور هفته گذشته با نوشتن مقاله و استفاده از توئیتر، یکدیگر را تروریست، قاتل،‌تفرفه‌انداز و نفرت پراکن خواندند و هر یک دیگری را نامسلمان خطاب کرده‌ است.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در نیویورک تایمز، عربستان سعودی را تفرقه‌افکن خواند و اسلام وهابی را مسئوول گسترش خشونت در منطقه دانست.

سفارت عربستان در واشنگتن با انتشار ویدیویی 6 ثانیه‌ای روی توئیتر،‌ایران را متجاوز خواند و برخی اعمال تروریستی را به دولت ایران نسبت داد.

گفتنی است، اگرچه نوکری سعودی ها برای آمریکا، غرب آسیا را به دچار جنگ و پدیده تکفیر کرده است، اما مهمترین بهره برداری سرویس های جاسوسی غربی و رسانه هایشان ، ایجاد شکاف گسترده شیعه و سنی در منطقه به بهانه اختلافات ایران و عربستان است که لازم به نظر می رسد که رسانه های داخلی و منطقه ای تلاش های خود را برای تبیین ماهیت حقیقی جریان حقیق اهل سنت که قربانی تکفیر نیز هستند و جریان وهابیت در عربستان بیشتر نمایند.
ارسال نظرات