خبرهای داغ:
مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان با بیان اینکه ملاک خدمات رسانی، برپایی تعداد زیادی ایستگاه‌های صلواتی در سطح استان نیست، گفت: باید خدمت‌رسانی به زوار امام حسین(ع) از کیفیت بالایی برخوردار باشد.
کد خبر: ۸۷۵۰۸۷۰
|
۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مهرداد نادری‌فر امروز در جلسه ستاد هماهنگی اربعین حسینی که در استانداری همدان با مسئولین کمیته های مربوطه اجراکننده مراسم اربعین برگزار شد، اظهار کرد: در راستای اجرای هرچه بهتر مراسم گرامیداشت اربعین حسینی امسال چندین جلسه هماهنگی در سطح استان با مسئولین کمیته‌های مربوطه در راستای توجیه‌سازی انجام شده است.

وی ادامه داد: باید توجه کنیم که ملاک، برپایی تعداد زیادی از ایستگاه‌های صلواتی در سطح استان نبوده و باید خدمت‌رسانی به زوار امام حسین(ع) از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان تاکید کرد: بهتر است که ما انرژی و سرمایه انسانی و نیروها و توان خود را در تعداد کمتری ایستگاه صلواتی در مکان‌های مورد نیاز جمع کنیم و با کیفیت به خدمت‌رسانی مشغول شویم چراکه تعدد ایستگاه‌ها کیفیت را کاهش خواهد داد.

وی عنوان کرد: مکان‌هایی برقراری ایستگاه‌های صلواتی در سطح استان همدان و در مسیر حرکت زوار امام حسین (ع) در جلسه ستاد مردمی مشخص شده و روش و روند برپایی و شرایط این ایستگاه‌ها مشخص شده که باید بر اساس آن اقدام شود.

نادری‌‌فر بیان داشت: براساس آخرین تقسیم‌بندی وزارت کشور در خصوص خروج استان‌ها از مرزهای کشور، زائران حسینی استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قم، قزوین، مرکزی، گیلان، مازندران، گلستان و همدان از مرز مهران خارج می‌شوند.

وی ادامه داد: زائران حسینی استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، یزد، سمنان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و خوزستان نیز از مرز چزابه خارج می‌شوند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان عنوان کرد: زوار استان‌های فارس، هرمزگان، بوشهر، خراسان رضوی، اصفهان، خوزستان و اتباع خارجی از مرز شلمچه و استان‌های کردستان، آذربایجان غربی و کرمانشاه از مرز شلمچه و سومار میتوانند خارج شوند.

وی با بیان اینکه 70 درصد از زوار اربعین حسینی با توجه به تجربه گذشته از مرز مهران عبور کردند، افزود: امسال 11 استان برای پوشش و خدماتدهی به زوار اربعین امام حسین (ع) در کربلا مستقر می‌شوند و سهم استان همدان نیز 20 هزار نفر است.

نادری‌فر خاطرنشان کرد: استان همدان نیز با استعداد پذیرایی و خدمات‌دهی به 20 هزار نفر از زوار امام حسین(ع) در کربلا حاضر خواهد شد و خدمات ارائه می دهند.

وی گفت: در نجف اشرف هشت استان کشور از قبیل تهران، سمنان، البرز، قم، خراسان رضوی، گیلان با ظرفیت‌های مختلف به زوار اربعین امام حسین(ع) خدماتدهی دارند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان یادآور شد: بر اساس دستورالعمل وزارت کشور تنها تجهیز پارکینگ استان همدان بر عهده خود استان همدان است و امسال برای استان همدان هیچ‌گونه خدمات‌دهی در مرز مهران تعریف نشده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات