خبرهای داغ:
یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: اگر آمریکا به تعهدات خود عمل نکرد ایران می‌تواند با شکایت در دادگاه‌های بین المللی یک جانبه برجام را لغو کند.
کد خبر: ۸۷۵۰۷۹۷
|
۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، حسن هانی زاده کارشناس مسائل خاورمیانه در ارزیابی سخنان رئیس جمهور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورگ گفت: این سخنرانی حاوی نکات مهمی بود از جمله اشاره به مسئله بدعهدی آمریکا و عدم پای بندی به تعهدات این کشور پیرامون مسئله برجام است.

 

وی افزود: با توجه به اینکه هشت ماه از اجرایی شدن برجام می‌گذرد اما هنوز آمریکا گامی عملی در این خصوص برنداشته است و ایران باید ساز و کار جدیدی برای فشار به آمریکا در این خصوص اجرا کند.

 

هانی زاده یکی از این ساز و کارها را طرح شکایت توسط ایران در دادگاه بین المللی برای عمل آمریکا به تعهدات خود دانست و اضافه کرد: اگر آمریکا به تعهدات خود عمل نکرد براساس این شکایت در دادگاه‌های بین المللی ایران می‌تواند یک جانبه برجام را لغو کند.

 

این کارشناس مسائل خاورمیانه در پایان تصریح کرد: آمریکا باید در برابر ایران حسن ظن از خود نشان دهد با توجه به توافق صورت گرفته برای فروش هواپیما به ایران این کشور به تعهدات خود عمل نکرد و در حوزه های تجاری تحولی بین ایران و غرب رخ نداده است و برجام تاثیری در زندگی مردم ایران نداشته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها