خبرهای داغ:
همسر مرد سیاهپوست ۴۳ ساله آمریکایی که چند روز پیش در شهر «شارلوت» به ضرب گلوله پلیس کشته شد، یک نوار ویدئویی منتشر کرده که در آن به افسران پلیس التماس می‌کند به همسرش که غیرمسلح است، تیراندازی نکنند.
کد خبر: ۸۷۵۰۷۹۵
|
۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، همسر «کیت لامونت اسکات» ، مرد 43 ساله‌ای که به ضرب گلوله افسر پلیس آمریکا در شهر «شارلوت» ایالت «کارولینای شمالی» در حالی کشته شد که در خودرویش در حال خواندن کتاب بود، یک کلیپ ویدئویی را با تلفن همراهش ضبط کرده که نشان می‌دهد به افسران پلیس التماس می‌کرده که به سمت کیت لامونت اسکات تیراندازی نکنند و اجازه دهند که او از خودرویش پیاده شود.

 

روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» گزارش کرد، تصاویر ویدئویی که به تازگی منتشر شده است، اولین نگاه اجمالی به آنچه که قبل و بعد تیراندازی رخ داده است می‌باشد.

 

پیش از این در ادامه اعتراضات ساکنان شهر شارلوت آمریکا به مرگ این فرد سیاه پوست در تیراندازی پلیس و درخواست آنها برای انتشار ویدئوی لحظه مرگ، «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا هم خواستار انتشار این نوار ویدئویی شده بود.

 

با این حال این نوار ویدئویی شامل صحنه خود تیراندازی نیست که روز سه‌شنبه هفته گذشته به وقوع پیوسته است. این نوار ویدئویی همچنین نشان نمی‌دهد که اسکات یک سلاح به دست داشته است.

 

پلیس آمریکا می‌گوید که اسکات 43 ساله مسلح بوده است و این در حالی است که خانواده او می‌گویند که او به هیچ عنوان مسلح نبوده است.

 

شبکه ان بی سی نیوز، برای اولین بار یک کلیپ ویدئویی در تلفن همراه را جمعه عصر منتشر کرد و وکلای خانواده اسکات آن را برای واشنگتن پست و دیگر رسانه‌ها ارسال کردند.

 

این نوار ویدئویی، یک افسر پلیس را در حالی نشان می‌دهد که سلاحش را به سمت اسکات که در فیلم دیده نمی‌شود، نشانه رفته است و پلیس فریاد می‌زند که اسلحه خود را به زمین بیانداز. صدای «ریکیا اسکات» همسر اسکات شنیده می‌شود که فریاد می‌زند که همسرش غیرمسلح است.

 

ریکیا در این نوار ویدئویی می‌گوید: «تیراندازی نکنید. تیراندازی نکنید. او سلاح ندارد. او هیچ سلاحی ندارد. به سمت او تیراندازی نکنید».

 

وی سپس از همسرش می‌خواهد که از خودرو بیرون بیاید و به طور مداوم می‌گوید: «این کار را نکن» و سپس صدای شلیک گلوله شنیده می‌شود. در این هنگام است که دوربین بر روی زمین می‌افتد و ریکیا به شدت ناراحت می‌شود و در حالیکه فحش می‌دهد به سمت صحنه نزدیک می‌شود.

 

وقتی که ریکیا به صحنه نزدیک می‌شود، دستکم چهار افسر پلیس در صحنه اطراف فردی که روی زمین افتاده است جمع می‌شوند و دو نفر از افسران با زانوان خود بر روی این فرد قرار می‌گیرند.

 

مأموران پلیس گفته‌ بودند که قصد ندارد دو نوار ویدئویی این تیراندازی را منتشر کنند. یکی از این نوارهای ویدئویی توسط دوربین داشبورد پلیس گرفته شده است و دومین فیلم توسط دوربینی که بر روی لباس افسر پلیس قرار داده شده است، گرفته شده است.

 

با وجود اعلام وضعیت فوق العاده و اضطراری اعتراضات در شارلوت شب گذشته برای سومین شب متوالی ادامه یافته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها