خبرهای داغ:
فرزند شهید حیدری:

تاریخ با زنده نگه‌داشتن یاد شهدا و دفاع مقدس زنده می‌ماند

فرزند شهید حیدری گفت: زنده نگه‌داشتن یاد شهدا زنده نگه‌داشتن ارزشی است که به خاطر آن شهید شده‌اند و بازنده نگه‌داشتن یاد شهدا و دفاع مقدس تاریخ زنده می‌ماند.
کد خبر: ۸۷۵۰۷۸۸
|
۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، مهدی حیدری فرزند شهید رسول حیدری در این آیین بازگشایی مدارس شهرستان ملایر اظهار داشت: سؤالی که همواره در ذهن مطرح بوده این است که چرا ما باید هفته دفاع مقدس را گرامی بداریم و چرا جنگی که تمام‌شده باید زنده نگه‌داشته شود؟

وی افزود: در بسیاری از کشورها جنگ را فراموش کرده و یاد شهدای خود را زنده نگه نمی‌دارند اما امروز آنان نیز به این نتیجه رسیده‌اند که اشتباه کرده‌اند.

فرزند شهید رسول حیدری بیان داشت: زنده نگه‌داشتن یاد شهدا زنده نگه‌داشتن ارزشی است که به خاطر آن شهید شده‌اند و بازنده نگه‌داشتن یاد شهدا و دفاع مقدس تاریخ زنده می‌ماند.

وی گفت: اگر شهدا را فراموش کنیم تاریخ را فراموش کرده‌ایم و تجربه‌ها و دستاوردها و ضررها و اشتباهات دوران دفاع مقدس را فراموش می‌کنیم.

حیدری افزود: با زنده نگه‌داشتن یاد شهدا و دفاع مقدس اشتباهات گذشته را تکرار نکرده و با زنده نگه‌داشتن یاد شهدا زحماتی که برای کشور کشیده شده نگه‌داری می‌شود.

* مهم‌ترین وظیفه امروز ما پاسداری از خون شهداست

رئیس آموزش‌وپرورش ملایر نیزدر این مراسم با اشاره به حال و هوای مدارس در روزهای جنگ تحمیلی بیان کرد: در آن سال‌ها هوای اعزام به مناطق عملیاتی بخشی در فرهنگ دبیرستان بود و دانش آموزان کلاس به کلاس به جبهه‌ها اعزام می‌شدند.

کاوه برخورداری گفت: شهدا برای زنده نگه‌داشتن ارزش‌های انقلاب و با اعتقاد راسخ جان خود را فدا کردند و مهم‌ترین وظیفه امروز ما پاسداری از خون شهدا است.

وی ادامه داد: کشور ما اکنون درحال‌توسعه بوده و همه ما وظیفه داشته همراه با برنامه‌ریزی درراه توسعه کشور قدم برداریم.

رئیس آموزش‌وپرورش ملایر افزود: مقام معظم رهبری در سخنان خود و در قالب سیاست‌های نظام راه را برای ما مشخص کرده و باید با کار و تلاش به‌ویژه در عرصه تعلیم و تربیت برای رشد کشور تلاش کنیم.

وی تلاش را مهم‌ترین وظیفه امروز دانش آموزان دانست و بیان کرد: دانش آموزان با تمام توان برای رشد کشور تلاش کرده و در این راه به خود اعتماد کامل داشته و امید به پیشرفت داشته باشند.

گفتنی است؛ در این مراسم از فرزند شهید حیدری تقدیر شده و زنگ شروع سال تحصیلی جدید در ملایر به دست فرزند شهید والامقام سردار حاج رسول حیدری نواخته شد.

در این مراسم همچنین از لوح یادبود شهید حاج رسول حیدری در دبیرستان شاهد ملایر که مزین به نام آن شهید والامقام بوده رونمایی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات