خبرهای داغ:
مؤسسه استراتفور در گزارشی مدعی شد، ایران پیشنهاد عربستان برای فریز تولید را نپذیرفته است.
کد خبر: ۸۷۵۰۷۸۷
|
۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج به‌نقل از مؤسسه استراتفور، بر اساس گزارش‌ها، ایران پیشنهاد عربستان سعودی را که می‌توانست منجر به توافق فریز نفتی در نشست هفته آینده الجزایر شود رد کرده است. ریاض به ایران پیشنهاد کرده بود که در قبال محدود شدن تولید تهران به 3.6 میلیون بشکه در روز، این کشور نیز تولید خود را از 10.6 میلیون به 10.2 میلیون بشکه در روز کاهش دهد.

ظاهراً تهران ایده فریز تولید خود را رد کرده و تصریح کرده که قصد دارد تولید خود را به سطح تولید قبل از تحریم‌ها برساند،1 این در حالی است که تولید نفت ایران از ماه ژوئن تاکنون در سطح 3.6 میلیون بشکه در روز باقی مانده و افزایش نیافته است. تهران اوایل ماه سپتامبر اعلام کرد که بدون سرمایه گذاری‌های جدید نمی‌تواند میزان تولید نفت سبک خود را افزایش دهد. اما از نظر سیاسی برای ایران دشوار است که با موضوع فریز تولید موافقت کند، زیرا ممکن است گروه‌های سیاسی در داخل ایران دولت روحانی را به محدود کردن تولید نفت ایران به‌خواست کشورهای خارجی متهم کنند.

آنچه روشن است اینکه چه ایران همکاری کند و چه نکند، تولید نفت عربستان در سه‌ماهه پایانی سال 2016 به‌میزان اندکی کاهش خواهد یافت. ریاض با مازاد عرضه در بازار جهانی مواجه است. بازگشت نفت خام نیجریه به بازار می‌تواند 500 هزار بشکه در روز به مازاد عرضه جهانی بیفزاید. شرکت نفت شمال عراق اخیراً 100 تا 150 هزار بشکه در روز به میزان عرضه نفت خود افزوده است و لیبی نیز حدود 200 هزار بشکه در روز به صادرات خود اضافه کرده است. بدون محاسبه نفت مازادی که از ماه اکتبر از میدان کاشاگان قزاقستان روانه بازار خواهد شد، هم‌اکنون 850 هزار بشکه در روز به عرضه نفت تولید کنندگان نفت، اضافه شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها