آغاز رسمی سال تحصیلی برای 13 هزار دانش آموز دامغانی؛
با برگزاری آیین به صدا در آمدن زنگ مهر و مقاومت در بیش از 100 مدرسه آموزش و پرورش شهرستان دامغان، 13 هزار دانش آموز دامغانی سال تحصیلی جدید را با حضور در بیش از 570 کلاس درس آغاز کردند.
کد خبر: ۸۷۵۰۷۰۷
|
۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دامغان در مراسم نمادین نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت و آغاز رسمی سال جدید تحصیلی که با حضور امام جمعه، معاون فرماندار، اعضای شورای اسلامی و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی این شهرستان به میزبانی دبیرستان دخترانه حضرت زینب(س) برگزار شد، اظهار داشت: "با نماز و باورزش، بانشاط و با ارزش" برگرفته از توصیه رهبر فرزانه انقلاب به آینده‌سازان کشور با عنوان "تحصیل، تهذیب، ورزش" شعار سال تحصیلی جدید آموزش و پرورش استان سمنان است.

حجت الله رستمیان با بیان اینکه آموزش و پرورش نقش کلیدی در حال و آینده کشور و رشد و تعالی جامعه اسلامی دارد، افزود: در آموزش و پرورش شهرستان دامغان تلاش می‌کنیم مسلمان جامع و کامل تربیت کنیم، زیرا رشد علمی بدون پرورش و تعالی معنوی و در مقابل عبادت بدون تحصیل و تفکر، مسلمان بالنده مدنظر مکتب متعالی شیعه را تربیت نمی‌کند.

وی سال گذشته را موفق‌ترین سال تحصیلی آموزش و پرورش دامغان در طی سال‌های اخیر برشمرد و گفت: دانش آموزان سال سوم متوسطه دامغان در قبولی امتحانات نهایی به عنوان مهمترین شاخص ارزیابی موفقیت مراکز آموزش و پرورش رتبه نخست استان سمنان و در بین 750 آموزش و پرورش سطح کشور جایگاه بیست و نهم را به خود اختصاص دادند.

رئیس اداره آموزش و پرورش دامغان کسب 58 رتبه زیر دو هزار در کنکور 95 توسط دانش آموزان دامغانی و کسب هفت رتبه دو رقمی در ایم ماراتن علمی را از مهمترین موفقیت‌های خانواده تعلیم و تربیت شهرستان دامغان در سال تحصیلی گذشته برشمرد و افزود: رتبه نخست استان در عرصه سواد آموزی و مقام اول استان در رتبه‌های برتر امور پرورشی و تربیتی از شاخص‌های موفقیت آموزش و پرورش دامغان در سال گذشته است.

رستمیان با اشاره به اینکه می‌کوشیم روح علم و معنویت را در دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان جاری و ساری نماییم، تصریح کرد: همراهی و حمایت و تعامل بین همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان دامغان می‌تواند مهمترین عامل حل مشکلات و رفع کاستی‌های آموزش و پرورش و ارتقاء سطح تعلیم و تربیت این شهرستان باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها