مدیرکل فرهنگ و ارشاد کردستان خبر داد

حضور 28 گروه داخلی و خارجی در یازدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از حضور 25 گروه داخلی و سه گروه خارجی در یازدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان خبر داد.
کد خبر: ۸۷۵۰۵۲۷
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت‌الاسلام رحیم جعفری در نشست خبری و مراسم رونمایی پوستر یازدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان در سالن اجتماعات ارشاد مریوان، اظهار کرد: تئاتر خیابانی مریوان امروز به یک رویداد مهم جهانی تبدیل شده است.

وی افزود: این رویداد هنری در دهه شصت و در برهه‌ای از زمان شکل گرفت که هنرمندان تلاشگر این دیار با دل و جان خویش و بحبوحه جنگ تحمیلی به هنرنمایی می‌پرداختند و امروز خوشبختانه این تلاش‌ها ثمر داده است و نام مریوان در سطح جهان می‌درخشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان خاطرنشان کرد: تئاتر خیابانی مریوان به یک برند مهم برای کردستان تبدیل شده است در فاصله 15کیلومتری صفر مرزی شاهد برگزاری رویدادی هنری آن هم در سطح جهانی هستیم که نشان از امنیت پایدار ایران اسلامی و نگاه ویژه تصمیم‌گیران کشور به حوزه فرهنگ و هنر است.

جعفری افزود: تئاتر شاخص مهمی برای تحول در عرصه‌های مختلف گردشگری، اقتصادی و حتی سیاسی و اجتماعی است و ماهیت هنرهای نمایشی اعم از خیابانی و صحنه‌ای در هماهنگی و نزدیکی با مردم است.

وی خاطرنشان کرد: تئاتر به خوبی توانسته است مطالبات مردم را به شکلی زیبا و هنرمندانه به مسئولان منتقل نماید و تئاتر خیابانی با ماهیت انتقادی و مطالبه‌گرانه خود امروز جایگاه حقیقی خود را پیدا کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان تصریح کرد: طی چهار روز برگزاری یازدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان 25گروه داخلی و سه گروه خارجی در بخش‌های رقابتی، آزاد، آیینی اجرای عمومی خواهند داشت.

جعفری افزود: 10 اثر پژوهشی نیز به دبیرخانه جشنواره ارسال شده‌اند که سه اثر تجلیل خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره از چهارم لغایت هشتم مهرماه برگزار خواهد شد و اختتامیه این جشنواره نیز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.

جعفری همچنین از قطعی‌شدن حضور سه گروه از کشورهای ایتالیا، ارمنستان و لهستان در این جشنواره خبر داد و گفت: برای حضور گروه‌هایی از کشور سوئد و چند گروه خارجی نیز پیگیری‌هایی صورت گرفته که هنوز این مهم نهایی نشده است.

ارسال نظرات