خبرهای داغ:
تولیت آستان قدس رضوی خراسان را اولویت اول در بحث خدمات رسانی به زائران و محرومان دانست و گفت: حل مشکلات نیازمند حرکت جهشی و تفکر بسیجی است که مصمم و مجاهد گونه وارد میدان شویم.
کد خبر: ۸۷۵۰۵۲۴
|
۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، تولیت آستان قدس رضوی، خراسان بزرگ را اولویت اول در بحث خدمات رسانی به زائران و محرومان دانست و گفت: حل مشکلات نیازمند حرکت جهشی و تفکر بسیجی است که مصمم و مجاهد گونه وارد میدان شویم.

 آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جمع مسئولان شهرستان فردوس و شهرهای اطراف اظهار داشت: ظرفیت ارزشمند این منطقه، مردم دلداده و معتقد به نظام و نیروی انسانی سالم است که دولت باید به درستی از این پتانسیل موجود استفاده کند.

وی با اشاره به شرایط اقلیمی منطقه و خشکسالی های متوالی تاکید کرد: باید با مدیریت صحیح و حرکت جهادی تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم تا همانند دوران دفاع مقدس که با وجود تنگناها و تحریم ها حماسه آفریدیم، اکنون نیز با کوله باری از تجربیات و نیروی کار آزموده، مشکلات را حل کنیم.

تولیت آستان قدس رضوی لازمه حل مشکلات را حرکت انقلابی و همکاری نهادها و مدیران همراه با برنامه ریزی و مدیریت صحیح دانست تا بیشترین بهره را از ظرفیت های موجود ببریم.

وی با اشاره به اینکه آستان قدس رضوی در راستای محرومیت زدایی از ابتدای امسال کارهایی را آغاز کرده افزود: 3 هزار گروه جهادی با همکاری آستان قدس رضوی و  بسیج سازندگی در سراسر کشور و در ایام تعطیلات دانشگاهها به مردم محروم خدمات رسانی کرده اند.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: ما معتقدیم خدمات به زائران نباید منحصر به حرم مطهر امام رضا باشد بلکه ارائه خدمات به زائران از مبدا تا مبدا در دستور کار ما قرار دارد.

رئیسی اظهار داشت: کارهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی باید با اولویت سنجی نیازهای منطقه پیگیری شود و آستان قدس رضوی نیز آماده همکاری در حد توان خویش است.

تولیت آستان قدس رضوی خراسان بزرگ را اولویت اول در بحث خدمات رسانی به زائران و محرومان دانست و گفت: حل مشکلات نیازمند حرکت جهشی و تفکر بسیجی است که مصمم و مجاهد گونه وارد میدان شویم.

وی خاطرنشان کرد: به میزان امکانات آستان قدس رضوی و با استفاده از ظرفیت بالایی که به برکت وجود امام رضا(ع) ایجاد شده و می‌شود، کارهای بزرگی در دست اقدام است.

رئیسی بارگاه امامزادگان فردوس نیز به عنوان میقات الرضا با همکاری سازمان اوقاف و امورخیریه مورد توجه قرار خواهدگرفت تا خدماتی که  ارائه می شود در شان زائرین امام رضا(ع) باشد.

شهرستان فردوس به عنوان یکی از امن ترین شهرهای کشور

 امام جمعه فردوس نیز در ادامه این جلسه وجود 7 مرکز دانشگاهی، 10 مرکز خیریه، دو حوزه علمیه، نیروی انسانی سالم در رده های مدیریتی در سراسر کشور، عبور سالیانه میلیون ها مسافر و زائر از فردوس ، رتبه های برتر کنکور و وجود فردوس به عنوان یکی از امن ترین شهرهای کشور را تنها بخشی از ظرفیت های این شهرستان برشمرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا بابایی تاکیدکرد: مهمترین خواسته ما قبول تولیت امامزدادگان فردوس از سوی آستان قدس رضوی  با توجه به عبور سالیانه 10 میلیون مسافر و زائر از این شهر است تا کمبودهای موجود این بارگاه مطهر با خدمات آستان قدس رضوی رفع شود.

 با توجه به حجم بالای مسافر و زائر ، امامزادگان فردوس فاقد زائرسرا است

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی نیز مهمترین مشکل منطقه را کمبود شدید آب ناشی از خشکسالیهای 18 ساله دانست و گفت: انتقال آب مسئله اصلی شهرستان فردوس است .

محمد رضا امیرحسنخانی با اشاره به حجم بالای مسافر و زائری که باید در طول سال در امامزادگان فردوس خدمات رسانی شوند تاکید کرد: این مکان مقدس زائر سرایی برای زوار امام رضا(ع) ندارد و مردم اقدام به نصب چادرهای مسافرتی می کنند و می طلبد آستان قدس رضوی براساس سیاستی که مبنی بر خدمات رسانی  به زائرین از مبدا تا مبدا دارد نسبت به سرمایه گذاری در این میقات الرضا اقدام کند. 

لازم بذکر است در ادامه این مراسم ضریح مطهر امامزادگان فردوس با حضور تولیت آستان قدس رضوی و سایر مسئولان استانی و محلی غبار روبی و وجوهات داخل ضریح جمع آوری شد.

همچنین تولیت آستان قدس رضوی کلنگ احداث زائرسرای امامزادگان فردوس را بر زمین زد . این زائرسرا قرار است در زمینی به مساحت 1700 متر مربع و زیربنای 1000 متر مربع با 50 غرفه احداث شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها