معاون مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان خبر داد؛

آغاز تحصيل 28 هزار و 600 دانش آموز در 218 فضای آموزشی شاهرود

معاون مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: 28 هزارو 600 دانش آموز در 218 فضای آموزشی شهرستان شاهرود تحصیل خود را آغاز می کنند.
کد خبر: ۸۷۵۰۴۱۰
|
۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سید حبیب الله میر ابوالحسنی در آیین زنگ مهر شهرستان شاهرود در دبیرستان دخترانه دوره دوم الزهرا(س)  با بیان اینکه آموزش و پرورش شهرستان شاهرود پس از استان یزد مقام دوم کشوری در قبولی کنکور سراسری را دارد، افزود: امسال نیز هدف کسب مقام نخست کشوری بود که تاکنون ارزیابی های نهایی انجام نشده است.

وی تعداد پذیرفته شدگان در رشته های پزشکی و دندان پزشکی را 17 نفر عنوان کرد و گفت: 74 نفر موفق به دریافت رتبه های زیر دو هزار شده و از این تعداد 40 نفر دارای رتبه کم تر از هزار و هفت نفر نیز دارای رتبه های زیر 100 هستند.

میرابوالحسنی یکی از برنامه های فرهنگی سال تحصیلی گذشته را برگزاری 30 محفل قرآنی در کانون شهید بهشتی عنوان و تصریح کرد: کارهای فرهنگی و هنری نیز هم سو شده و هر شب در کنار تلاوت و تجوید قرآن، بادعوت از هنرمندان، مسابقات و نمای های قرآنی اجرا می شد.

وی با بیان اینکه هشت هزار نفر از دانش آموزان و اولیای آن ها در 30 شب از محافل قرآنی بهره بردند، اضافه کرد: ساماندهی 120 روحانی در سطح مدارس برای اقامه نماز و اعزام 800 دانش آموز به اردوهای راهیان نور نیز از دیگر برنامه های فرهنگی آموزش و پررش بود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان شاهرود همچنین با اشاره به راه اندازی نخستین پایگاه استعداد یابی تربیت بدنی آموزش و پرورش کشور در شاهرود، گفت: از چهار سال پیش با تأسیس این مرکز، دانش آموزان برای انتخاب رشته های ورزشی خود استعدادیابی شده و در نتیجه آن هم اکنون شاهد کسب رتبه های شاخص کشوری در مسابقات ورزشی توسط دانش آموزان شاهرودی هستیم.

میرابوالحسنی یادآور شد: از 15 تیم استانی اعزامی به مسابقات کشوری، 13 مقام نخست کشوری به وسیله دانش آموزان و تیم های آموزش و پرورش شهرستان شاهرود به دست آمد.

وی ریشه کنی بی سوادی را نیز یکی از اولویت های آموزش و پرورش در سال تحصیلی گذشته دانست و افزود: امتیازات خوبی برای افراد بی سواد طالب سواد آموزی در نظر گرفته شده و از مدیران اداره های شهرستان انتظار می رود در صورت وجود افراد بدون سواد در زیرمجموعه های خود، اطلاعات آن ها را در اختیار اداره نهضت سواد آموزی قرار دهند.

مدیر آموزش و پرورش شاهرود گفت: با پیگیری ها و برنامه ریزی های انجام شده، 28 هزارو 600 دانش آموز در 218 فضای آموزشی این شهرستان تحصیل خود را آغاز می کنند.

وی افزود: 2050 نیروی انسانی با ساماندهی انجام شده ، امر تدریس و خدمات رسانی به دانش آموزان را برعهده خواهند داشت.

حجت الاسلام عباس امینی امام جمعه شاهرود هم در این مراسم گفت: هیچ ارزشی برتر از تعلیم و تربیت نیست و همه ارزش های دیگر محدود به زمان و مکان های خاص هستند اما تعلیم و تربیت هیچ محدودیت زمانی و مکانی ندارد.

امام جمعه شاهرود با اشاره به همزمانی هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس افزود: دانش آموزان باید با کسب علوم مختلف به دفاع از ارزش ها بپردازند.

سید حسن حسینی نماینده مردم شاهرود و میامی هم در این مراسم اظهار کرد: دانش آموزان و فرهنگیان با مشارکت در دفاع مقدس ، درس رشادت و ایثارگری را دادند و آنها ایستادند و از کیان کشور و اسلام و انقلاب دفاع کردند و سرنوشت را با دست خود رقم زدند.

وی از دانش آموزان خواست با حرکت در مسیر دانش آموزان شهید، سرنوشت خود را با دست خود انتخاب کنند.

در پایان این مراسم امام جمعه شاهرود زنگ مهر را نواخته و سال تحصیلی مدارس شهرستان رسماً آغاز شد.

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار