خبرهای داغ:
نماینده اردستان در مجلس:

قراردادهای نفتی جدید با اقتصاد مقاومتی همخوانی ندارد/ انتقال فناوری مهمتر از مسائل اقتصادی است

اگر بخواهیم وابستگی خودمان را از بین ببریم و اگر کسانی را برای کار اقتصادی وارد کشور می کنیم باید این را در نظر داشته باشیم که دانش و فناوریشان برای ما مهمتر است.
کد خبر: ۸۷۵۰۳۸۴
|
۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج،نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی در گفتگویی اظهار کرد: در قراردادهای نفتی به نظر می رسد روح کار با اقتصاد مقاومتی سازگاری ندارد و به اقتصاد مقاومتی بعنوان یک راهبرد موثر ضربه می زند.

حجت الاسلام سید صادق طباطبایی نژاد گفت: اگر توجیحشان این است که بهره وری بالا خواهد رفت و فناوری که این ها دارند ما نداریم ولی به نظر من روح قرارداد نفتی با روح قراردادهای اقتصاد مقاومتی که جزء توصیه های مقام معظم رهبری است خیلی همخوانی زیادی ندارد.

وی افزود: بنده در قراردادهای نفتی در مجلس از مخالفان بوده ام و در زمان حاضر هم واقعا مخالف این قضیه هستم البته توجیحاتی را آمدند گفتند و مزایایی را وزیر بیان کرد و مورد پذیرش عده ای از نمایندگان قرار گرفت ولی به نظر من ما در این قراردادهای جدید نفتی از اقتصاد مقاومتی فاصله می گیریم.

نماینده مردم اردستان در مجلس دهم با بیان اینکه همانطور که می دانیم اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصاد درون زا و برون گرا و اقتصادی که در حقیقت از فنآوری دیگران ما بتوانیم استعدادهایمان را شکوفا کنیم تصریح کرد: نه اینکه ما برای تشویق دیگران و آوردن فناوری آنها یک زمینه ای را مهیا کنیم و تشویقی هایی را برایشان قرار دهیم که آنها فقط ورود پیدا کنند و دانشی منتقل نکنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما باید تمام تلاشمان را بکنیم که اگر ورود دیگران را برای کارهای اقتصادی در کشورمان داریم حتما ورودشان همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند ورود آوردن دانش و فنآوری باشد نه اینکه ورود اقتصادی باشد که بیایند شریک باشند در اموال ما و هیچ فنآوری را هم به ما تحویل ندهند.

طباطبایی نژاد تاکید کرد: از طرف دیگر نباید آن استعدادهای درونی مان با شرکت های داخلی مغفول بماند هر چند شاید آسیب هایی هم داشته باشد ولی این آسیب ها در دراز مدت برای ما یک مقاومت و استقلال می آورد که گاهی از این قراردادهایی است که به هر حال ممکن است در یک سطحی از علم و دانش باشد که هنوز افراد ما به این سطح و علم و دانش نرسیده اند.

حجت الاسلام طباطبایی نژاد گفت: اگر بخواهیم وابستگی خودمان را از بین ببریم و اگر کسانی را از بیرون برای کار اقتصادی می آوریم باید این را در نظر داشته باشیم که دانش و فنآوریشان برای ما مهمتر است.

وی بیان کرد: وزیر نفت می گویدما بهره وریمان از نفت بهره وری پایینی است و برای استخراج تلفات نفتی داریم و در واقع هدررفت نفت و انرژی زیاد است و به نسبتی که باید باشد کم است.

به گفته وی، این نسبت به علم روز حل شده و ما هنوز داریم به صورت انفجاری نفت را استخراج می کنیم ولی دانش و فنآوری می تواند برش دهد و از این نفت باقی مانده در بعضی از بخشهایمان بیشتر استفاده کنیم.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر ما کار را دست آن ها بدهیم و تصمیم گیرنده باشند و تشویقی هایی هم بگیرند ولی جوانان ما از فنآوری آنها استفاده نکنند ت این با روح اقتصاد مقاومتی همخوانی ندارد و جای اشکال جدی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار