روای دفاع مقدس گفت: جنگ را جوانان و نوجوانی هم سن و سال شما اداره کردند و 36 هزار شهید دانش آموز گواه این مطلب است که نسل جوان ما از ابتدای انقلاب در حمایت و دفاع از ارزش ها و آرمان های اسلام در خط مقدم بوده و امروز هم هستند.
کد خبر: ۸۷۵۰۲۴۲
|
۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، محمد یحیایی در مراسم زنگ مهر و گرامیداشت هفته دفاع مقدس که با حضور جانشین بسیج دانش آموزی حوزه ایمان و دانش آموزان و اولیا و معلمان در هنرستان فارابی شاهرود برگزار شد در سخنانی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک آغاز بهار تعلیم و تربیت به دانش آموزان با بیان اینکه باید یاد و خاطره دلاورمردیها و رشادت رزمندگان اسلام همیشه در اذهان زنده باشد اظهار کرد: شما دانش آموزان نسل امروز که از دفاع مقدس چیزی نمی دانید باید تلاش کنید با مطالعه تاریخ دفاع مقدس و سیره شهدا با این دفاع عظیم ملت آشنا شوید تا بتوانید بهتر راه شهدا را در تحصیل علم و دانش ادامه دهید.

وی افزود: اگر شما امروز در آسایش و امنیت سال تحصیلی را آغاز می کنید و در کشورهای اطراف ما در ناامنی هستند و سال تحصیلی آنها در ترس و نگرانی است به برکت رشادت های رزمندگان و جانفشانی شهدا و ایثارگران است.

جانباز 70 درصد دفاع مقدس خاطر نشان کرد: جنگ را جوانان و نوجوانی هم سن و سال شما اداره کردند و 36 هزار شهید دانش آموز گواه این مطلب است که نسل جوان ما از ابتدای انقلاب در حمایت و دفاع از ارزش ها و آرمان های اسلام در خط مقدم بوده و امروز هم هستند.

وی با بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس و تاثیر معنویت و اخلاق در بین رزمندگان بیان کرد: جنگ ما را ایمان و اخلاص و وحدت پیش برد نه تجهیزات و امکانات که ما نداشتیم و تحریم بودیم که اگر می خواست تجهیزات اداره کند ما همان اول شکست خورده بودیم.

یحیایی تصریح کرد: شما دانش آموزان باید تلاش کنید که درس بخوانید و در کنار آن بصیرت و معرفت خود را بالا ببرید و بدانید که توصیه شهدای ما برای شما دانش آموزان کسب علم و دانش است تا با آن دشمن را منکوب کنید و تسلیم نمایید.

وی تاکید کرد: دشمنی دشمنان با ما به خاطر ایمان و استقامت ماست و آنها نمی خواهند ما صاحب علم و دانش شویم چرا که اگر علم داشته باشیم می توانیم با صلابت و اقتدار بایستیم و این چیزی است که دشمنان ما نمی خواهند.

راوی و رزمنده دفاع مقدس افزود: ادامه دادن راه شهدا به حرف نیست و باید عمل کرد و این عمل در فرمایش مقام معظم رهبری به جوانان و نوجوانان آمده که توصیه من به نوجوانان وجوانان(تحصیل،تهذیب و ورزش) است و باید در این مسیر قدم بردارید.

وی عنوان کرد: از این بهار زندگی خود کمال استفاده را بکنید تا برای کشور و جامعه خود مفید باشد و بدانید حرکت در مسیر کسب علم و دانش با بصیرت و معرفت سبب خشنودی شهدا و امام راحل و حرکت در راستای امر ولایت است.

در این مراسم زنگ مهر توسط سردار جانباز 70 درصد محمد یحیایی نواخته شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها