خبرهای داغ:
کارشناس مسائل بهداشت خانواده گفت: صفات اجتماعی یک کودک برخاسته از خانواده است، اسلام خواستار نسلی سالم، پاک، عفیف و موجب افتخار برای جامعه انسانی است.
کد خبر: ۸۷۵۰۱۹۸
|
۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، کارگاه سبک زندگی ومهارت های خانواده به همت حوزه های خواهران ناحیه امام حسن (ع) در حسینیه شهید مطهری برگزار گردید.

اکرم محمدیان کارشناس بهداشت خانواده در این مراسم اظهار کرد: اسلام خانواده را کانون اخلاقی جامعه می‌داند، اسلام آیین الهی و مقدسی است که برای خانواده اهمییت فراوان قائل است و آن را سنگ بنای مهم حیات اجتماعی می‌داند .

وی افزود: وحدت جامعه را از وحدت زوجین و وحدت اعضاء خانواده می شناسد و علایق انسانی موجود در خانواده را قابل گسترش و نشر در جامعه به حساب میاورد.

محمدیان اذعان کرد: اسلام معتقد است برای اینکه جامعه ها تحت  ضابطه در آیند، هرگونه نظم و سازندگی باید از خانواده آغاز گردد، دامنه سازندگی آن به جامعه کشانده شود و حیات اجتماعی نظم و ضابطه پیدا کند.

کارشناس بهداشت خانواده تصریح کرد: صفات اجتماعی یک کودک برخاسته از خانواده است، اسلام خواستار نسلی سالم، پاک، عفیف و موجب افتخار برای جامعه انسانی است.

وی ادامه داد: چنین نسلی جز در دامن خانواده سالم نمی تواند تربیت شود، وظیفه ای که خانواده در قبال تربیت فرد دارد و نقش مهمی که دراین زمینه ایفا می‌کند در واقع به وظیفه او در قبال تربیت جامعه پیوند می‌خورد .

محمدیان در پایان خاطر نشان کرد: بر این اساس اسلام با مدنظر قراردادن سبک زندگی اسلامی و تاثیرات خانواده در تربیت فرزندان، سلامت اجتماع را در گرو خانواده سالم می داند.

وی افزود: خانواده علاوه بر رشد و شکوفایی، تربیت اسلامی را که همسران از یکدیگر دریافت می دارند را نیز دور نگه  می دارند را نیز از نظر دور نگه نمی دارد، خانواده سالم چارچوب امنی برای همسر وفرزندان آنهاست، این چارچوب گسترش یافته چارچوب امن جامعه را فراهم می سازد.

1008/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها