خبرهای داغ:
امام‌جمعه قزوین در گردهمایی فعالان ستاد نماز جمعه قزوین:
امام‌جمعه قزوین گفت: آن‌هایی که دغدغه حل مشکلات، رفع بیکاری، خدمت به مردم و اجرای عدالت را دارند، جزو اقامه‌کنندگان نماز محسوب می‌شوند.
کد خبر: ۸۷۵۰۱۹۰
|
۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی در گردهمایی فعالان ستاد نماز جمعه قزوین که در مسجد شیخ الاسلام برگزار شد، اظهار کرد: در فضای کنونی جامعه، باید در ایران و زیر پرچم ولایتِ رهبرِ معظمِ انقلاب، سرباز پایه کار باشیم و بدانیم که رسالت ما در این فضا، حفاظت از انقلاب و دستاوردهای آن است.

وی در ادامه داد: تاریخ به ما نشان می‌دهد که از زمان حکومت امیرمؤمنان تا دوره پیروزی انقلاب اسلامی، هیچ زمانی مثل امروز ما شاهد قوت و اقتدار اسلام نبوده‌ایم.

امام‌جمعه قزوین افزود: هر کسی در هر حوزه‌ای که قرار دارد، اگر فعالیت خود را با عدالت و انصاف و به صورت صحیح و خدا پسندانه انجام دهد، اسلام قوت گرفته و ما در صدور انقلاب در داخل و خارج از کشور موفق خواهیم بود.

از شخصی‌نگری و خودبینی در حوزه‌های کاری پرهیز شود

حجت الاسلام عابدینی تصریح کرد: گاهی ما فعالیتی را به واسطه دغدغه شخصی خودمان انجام می‌دهیم اما گاهی دغدغه دین را داریم، وجود دغدغه دینی، ما را از شخصی‌نگری و خودبینی در حوزه‌های کاری دور کرده و کمک می‌کند تا با تقوای دینی در حوزه سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی فعالیت نماییم.

در فضای مدیریتیِ امروز، نیازمند دغدغه دینی هستیم

عابدینی با بیان این‌که امروز در فضای مدیریتی و در حوزه‌های مختلف نیازمند دغدغه دینی هستیم، اذعان کرد: کار کردن برای دین، عامل تقویت اسلام است؛ اگر افراد در مسئولیت‌هایی که بر عهده دارند، برای خود و منافعشان کار کنند، کمکی به اقتدار و پیشرفت اسلام صورت نخواهد گرفت.

وی با بیان این سؤال که چه کار کنیم که جزو سربازان دین محسوب شویم؟ ابراز کرد: گاهی به واسطه غفلت یک عمر در حال خدمت به فرزندان و دوستان خود هستیم، بدون این‌که نگاهی به دین و رضای الهی داشته باشیم؛ این اعمال در قیامت برای ما ثمری نخواهد داشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: هر فعالیتی که به نیت خدای متعال و برای رضای او باشد، عبادت محسوب می‌شود و هرکاری که به نیت دنیاطلبی صورت بگیرد، بیگاری کردن است

وی گفت: خدای متعال به پیامبران و منادیان وحی و رسالت دستور داده بود که مساجد را آباد کنند، بنابراین آن‌هایی که در حوزه مساجد و نماز جمعه فعالیت دارند، با اهل بیت (ع) و پیامبران همکار و هم مسیر هستند.

امام‌جمعه قزوین افزود: در قرآن ذکر شده است که حضرت ابراهیم (ع) می‌فرمایند:" ای خدا کمک کن من اقامه کننده نماز باشم و نسل من نیز اقامه کننده نماز باشد"، آیه آخر سوره حج بیان می‌کند که همه مسلمانان که پیاده کننده دین الهی در جامعه باشند جزو ذریه حضرت ابراهیم (ع) به حساب می‌آیند.

وی خطاب به مسئولین ستاد نماز جمعه قزوین گفت: این‌که شماها برای برپایی نمازجمعه زحمت می‌کشید و برنامه‌های مختلفی برای پرشورتر برگزار شدن این نماز اجرا می‌کنید، جزو اقامه‌کنندگان نماز به حساب می‌آیید.

دغدغه‌مندانِ مشکلاتِ مردم و رفع بیکاری جوانان، اقامه کنندگان نماز هستند

حجت الاسلام عابدینی تأکید کرد: آن‌هایی که دغدغه حل مشکلات، رفع بیکاری، خدمت به مردم و اجرای عدالت را دارند، جزو اقامه‌کنندگان نماز محسوب می‌شوند.

وی با بیان این‌که در اقامه نماز جمعه نباید درجا زد، عنوان کرد: پیشینیان ما زحمات زیادی برای حفظ جایگاه دین و ماندگاری اسلام کشیده‌اند؛ اما ما نباید همین فضا را بدون تغییر و پیشرفت، تحویل نسل آینده دهیم، بلکه باید دنبال تحول و نوآوری باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان این‌که ما در عرصه کاری خود و حوزه نماز جمعه باید قدم‌های مهمی برداریم، عنوان کرد: برای ادامه مسیر دین‌داری و ماندگاری اهداف اسلام باید از نظر محتوا و مدیریت قدمی به جلو برداریم و در عرصه‌های فعالیتی بروز جامعه حضور فعال داشته باشیم.

وی در پایان با بیان این‌که تحول و انقلاب باید در فضای نماز جمعه دیده شود، گفت: برای حفظ دغدغه دینی باید اهمیت جدی برای ذکر خدا قائل باشیم و آن را به خوبی استماع و فهم کنیم؛ ما در طول زندگی باید فهمیدن و شنیدن را جدی بگیریم.

 هدف اصلی ستاد نماز جمعه قزوین، رشد کیفی و کمی نمازجمعه است

علی شفیعی‌شاد، رییس ستاد نمازجمعه قزوین هم در ابتدای این مراسم با ارائه گزارشی از فعالیت‌های ستاد نماز جمعه قزوین گفت: هدف اصلی ستاد نماز جمعه قزوین، رشد کیفی و کمی نمازجمعه است.

وی اظهار کرد: از زمان تشکیل ستاد نماز جمعه پس انقلاب، فعالیت‌های ارزشمندی در این حوزه اجرایی و در استان قزوین نیز برنامه‌های خوبی طی این سال‌ها انجام شده است.

شفیعی‌شاد در ادامه افزود: از سال گذشته که مسئولیت ستاد نمازجمعه قزوین به بنده واگذار شد، یکی از اهداف‌مان پیگیری و استمرار فعالیت‌های ارزشمند گذشته بود؛ البته اضافه کردن فعالیت‌های جدید و مطابق با فضای روز جامعه نیز در دستور کار قرار گرفت.

این مسئول ادامه داد: در ابتدای شروع فعالیت‌های ستاد نماز جمعه، ایجاد یک مکان و سازمان مستقل برای پیگیری برنامه‌های نمازجمعه در اولویت کار ما قرار داشت تا بتواند به طور مستمر کارهای نماز جمعه را پیگیری کند و این زیرساخت زمینه‌ای برای ایجاد فعالیت‌های نو و جذاب برای مردم باشد.

وی تولید نشریه "جماعت" را یکی از برنامه‌های مهم این ستاد برشمرد و گفت: این نشریه به صورت دوماهنامه تهیه می‌شود که با آماده‌سازی مطالب تولیدی و تحلیلی از فضای استان، در اختیار مردم، مسئولان و ائمه جمعه قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به فعالیت‌های ستاد نمازجمعه در شبکه‌های اجتماعی بیان کرد: در فضای تلگرام، کانال اطلاع‌رسانی ستاد نمازجمعه با عنوان "qazvin 1358" در حال فعالیت است و شبکه اینستاگرام ستاد نیز جملات مهم نماز جمعه را به صورت عکس نوشته منتشر می‌کند.

رییس ستاد نمازجمعه قزوین ابراز کرد: یکی دیگر از فعالیت‌های ستاد، انجام فضاهاسازی‌ به مناسبت‌های مختلف است؛ همچنین با راه اندازی سامانه پیامکی 100001358 ویژه اطلاع‌رسانی مطالب مربوط به نمازجمعه، با مردم در ارتباط هستیم.

وی عنوان کرد: یکی از دغدغه‌های مجموعه شهر و کشور در حوزه نماز جمعه، جذب نسل نوجوان و جوان به نماز جمعه است

این مسئول افزود: حضور نسل جوان در مجموعه اجتماعات مذهبی، دارای آمار مناسبی نیست و باید تلاش کنیم تا بستر مناسبی برای جذب و حضور نسل سه و چهار انقلاب در نمازجمعه را فراهم نماییم.

وی تاکید کرد: یکی از دغدغه‌های جدی ستاد نماز جمعه قزوین، فضاسازی لازم در راستای جذب نسل نوجوان و جوان به نمازجمعه است تا بتوانیم از جوان بودن آمار جمعیتی کشورمان به خوبی بهره ببریم.

شفیعی‌شاد ادامه داد: نماز جمعه قزوین به نسبت استان‌های دیگر شرایط بهتری در حوزه حضور جوانان به نماز جمعه دارد؛ اما در مقایسه با آمار مطلوب فاصله زیادی داریم.

وی با بیان این‌که تحول در ساختار نماز جمعه باید سریع‌تر صورت بگیرد، گفت: ما باید با ساختار و شرایط روز و زمان پیش برویم؛ با نگاه دهه 60 و 70 نمی‌توان در دهه 90 کار کرد و باید این قلب تپنده شهر، احیاگر شهر باشد

وی ساماندهی انتظامات نماز جمعه را یکی دیگر از اقدامات در دست انجام ستاد نماز جمعه دانست.

این مسئول در پایان با بیان این‌که هدف اصلی ستاد، رشد کیفی و کمی نماز جمعه است، اظهار کرد: چند هفته است که در نماز جمعه قزوین مطابق با معیارهای علمی نظرسنجی‌های مختلف از مردم صورت می‌گیرد تا آمار مناسبی از وضعیت فضای نماز جمعه در حوزه فضاسازی، اجرا، فضای عمومی و سرمایش و گرمایشی به دست آوریم.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها