فرهادی در اختتامیه طرح جوانه های صالحین پایگاه بسیج یاسین شاهرود گفت: امروز دشمن اعتقادات و فرهنگ ناب اسلامی ما را هدف قرار داده و تیشه به ریشه اسلام ناب می زند و ابزار رسانه و فضای مجازی در این عرصه کمک بزرگی برای اوست که ما از آن غفلت می کنیم.
کد خبر: ۸۷۵۰۰۳۶
|
۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، پریسا فرهادی در اختتامیه طرح جوانه های صالحین پایگاه یاسین حوزه بسیج جامعه زنان صدیقه کبری(س) که با حضور بیش از 85 نفر از خواهران بسیجی در مسجد امام خمینی(ره) شهرک فجر شاهرود به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد در سخنانی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره امام راحل و شهدا با بیان اینکه شهدای ما به پشتوانه همسران و مادران و خواهران خود به جبهه ها رفتند اظهار کرد: حضور رزمندگان در دوران دفاع مقدس به پشتوانه حضور مادران و همسرانی بود که در پشت جبهه سرپرستی خانه و خانواده را بر عهده داشتند و رزمندگان با خیال راحت در میدان نبرد با دشمنان مقابله می کردند.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس بانوان نقش تعیین کننده ای داشتند و علاوه بر تربیت فرزندان و اداره خانواده در کمک و پشتیبانی از جبهه ها نیز نقش آفرینی نمودند و بانوان شهیده ما نشان از این حضور و پشتیبانی دارد.

استاد حوزه و دانشگاه شاهرود با بیان اینکه فرهنگی که در دوران دفاع مقدس بود امروز مورد نیاز جامعه است بیان کرد: اگر در دوران دفاع مقدس بانوان ما با صلابت و اقتدار نسلی مقاوم و مدافع و با بصیرت تربیت نمودند امروز نیز باید این نسل با آن فرهنگ تربیت شود.

وی تصریح کرد: دشمنان ما بعد از پایان جنگ جبهه نبرد خود را تغییر دادند و رو به فرهنگ آوردند و جنگ نرم و روانی را در دستور کار خود قرار داده اند و تلاش دارند ما را از فرهنگ متعالی دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت و مقاوم ایستادگی و استقلال و خودباوری دور کنند.

فرهادی ادامه داد: دشمنان ما وقتی دیدند با فرهنگ دفاع نمی توانند ما را شکست دهند تلاش کردند در جنگ نرم با این فرهنگ مبارزه کنند و نسل های بعدی انقلاب را تهی از فرهنگ غنی انقلاب اسلامی نمایند و این خطر بزرگی است که رهبری نیز بارها و بارها نسبت بدان هشدار داده اند.

وی اضافه کرد: شهدای ما با فرهنگ انقلاب اسلامی رشد کرده و با باور و اعتقاد و ایمان و صلابت و اقتدار و بصیرت در مقابل دشمنان ایستادند تا یک وجب از خاک ما را دشمن اشغال نکند.

فرهادی با بیان اینکه امروز دشمن در درون نظام در حال مقابله با ماست اظهار کرد: امروز دشمن اعتقادات و فرهنگ ناب اسلامی ما را هدف قرار داده و تیشه به ریشه اسلام ناب می زند و ابزار رسانه و فضای مجازی در این عرصه کمک بزرگی برای اوست که ما از آن غفلت می کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه شاهرود خاطر نشان کرد: برای مقابله با تهاجم گسترده فرهنگی دشمن ابتدا باید این تهاجم را باور کنیم که امروز در ظاهر و رفتار جوان ما تاثیر گذاشته و حتی بر پدران و مادران نیز تاثیر کرده و بعد با شناخت ابزار تهاجم به مقابله با آنها بپردازیم و باید از طریق مبارزه فرهنگی وارد شویم.

وی تصریح کرد: باید ما در بخش فرهنگ محکم وارد شویم و تلاش کنیم فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی را بشناسیم و بشناسانیم و نسل جوان و نوجوان را با اعتقادت و باورها و آیین و سنن خود درست و دقیق آشنا نماییم و در این مسیر کار سختی در پیش داریم و همه باید دقت کنیم.

فرهادی با بیان اینکه مادران در خانواده نقش تعیین کننده ای در تزریق فرهنگ ناب اسلامی دارند گفت: مادران ما باید فرزندان را در راستای فرهنگ غنی اسلامی پرورش دهند و این می طلبد که خود این فرهنگ را بشناسند تا بتوانند انتقال دهنده خوبی باشند و مانند دوران دفاع مقدس بتوانند فرزندانی راستین برای انقلاب اسلامی تربیت نمایند.

وی با اشاره به نظام صالحین و برنامه های آن افزود: باید تلاش کنیم تا با استفاده از ظرفیت نظام صالحین مباحث معرفتی بصیرتی تربیتی را به نسل هایمان آموزش دهیم و آنها را در برابر تهاجم دشمنان واکسینه نماییم و باید این امر را جدی بگیریم.

در این برنامه با اهدا هدایایی از دست اندرکاران طرح جوانه های صالحین و متربیان نمونه تجلیل شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها