همزمان با هفته دفاع مقدس؛

نمایش بزرگ "حماسه مردان آفتاب" در اراک اجرا می‌شود

مسئول روابط عمومی سپاه روح‌الله گفت: بزرگترین نمایش‌ میدانی در سطح کشور تحت عنوان "حماسه مردان آفتاب" در پادگان امام علی(ع) اراک به مناسبت هفته دفاع مقدس اجرا می‌شود.
کد خبر: ۸۷۵۰۰۱۴
|
۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ دفاع مقدس یکی از ماندگارترین دوران تاریخ پر افتخار ایران اسلامی محسوب می‌شود؛ هفته دفاع مقدس نماد ایستادگی ملت ایران در برابر جبهه استکبار است.

در عصر حاضر که دشمنان نظام اسلامی برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران به هر ترفند و توطئه‌ای متوسل شده‌اند باید از هفته دفاع مقدس در مسیر آشنایی جوانان با ارزش‌های اسلامی بهره برد.

سرهنگ پاسدار عزت‌اله نظم‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی؛ در پاسخ به چرایی برگزاری برنامه فرهنگی هنری «حماسه مردان آفتاب» در نمایشگاه دفاع مقدس امسال که به همت سپاه روح‌الله برگزار شده با اشاره به اینکه هشت سال دوران دفاع مقدس صحنه حضور ملت ایران بود، گفت: در هشت سال دفاع مقدس مشارکت و نقش‌آفرینی تمامی مردم ایران را شاهد بودیم.

وی افزود: اگر وحدت، انسجام و ولایت‌مداری مردم نبود به طور قطع در جنگ تحمیلی مردم و کشور موفق نمی‌شدند، این وحدت و انسجام در دوران کنونی و در هفته دفاع هم باید رعایت شود.

مسئول روابط عمومی سپاه روح‌الله تصریح کرد: حماسه "مردان آفتاب" بزرگترین رویداد فرهنگی استان مرکزی در قالب نمایشی زیبا به همت سپاه روح‌الله استان مرکزی از اول مهرماه لغایت نهم مهر بعد از نماز مغرب و عشاء در کیلومتر 5 جاده اراک-هزاوه، پادگان امام علی(ع) اجرا می‌شود.

سرهنگ پاسدار نظم‌آبادی با اشاره به رویکرد فرهنگی و هنری برنامه‌های امسال هفته بزرگداشت دفاع مقدس گفت: باید با بهره‌گیری درست از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری بکوشیم تا در انتقال مفاهیم و ارزش‌های دوران دفاع مقدس به نسل آتی انقلاب اسلامی مسئولیت خود را ادا کنیم.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی با معنویت گره خورده است، گفت: تلاش شده تا در حماسه مردان آفتاب، از عالم زر آغاز و مراحل خلقت وجودی انسان را به تصویر کشد.

مسئول روابط عمومی سپاه روح‌الله با تاکید بر اینکه پیام شهدا ولایتمداری و حرکت در مسیر ولایت است، گفت: در ادامه این نمایش به حوادث دیگری شامل روز غدیر، آتش زدن درب خانه حضرت علی(ع)، شهادت حضرت زهرا(س)، روز عاشورا و خیمه‌گاه حضرت سیدالشهدا(ع)، شهادت حضرت علی‌اکبر(ع ) پرداخته شده است.

سرهنگ پاسدار نظم‌آبادی به نقش رزمندگان استان مرکزی در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: رزمندگان استان مرکزی در دوران دفاع مقدس در کنار سایر رزمندگان اسلام در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور داشتند؛ یکی از عملیات‌هایی که رزمندگان استان مرکزی حضور داشتند عملیات ستون بانه_سردشت بود.

وی افزود: حضور رزمندگان استان مرکزی در پاکسازی ستون بانه-سردشت به عنوان نقطه عطفی در سال‌ 1359 است چرا که پاکسازی این محور نقش بسزایی در نتیجه جنگ تحمیلی داشت.

مسئول روابط عمومی سپاه روح‌الله تصریح کرد: روحیه و تفکر بسیجی امروز نیز در میان مدافعان حرم که از اقصی نقاط جهان برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) و کمک به مستضعفین جهان در سایر کشورهای اسلامی حضور پیدا کرده‌اند، مشهود است؛ در ادامه این نمایش مقاومت و نبرد مدافعان اسلام و حرم اهل بیت(ع) در سوریه با گروه‌های تکفیری به صورت ویژه اجرا می‌شود.

سرهنگ پاسدار نظم‌آبادی یادآور شد: علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه بلیط این نمایش به پایگاه‌های مقاومت بسیج اراک مراجعه کنند؛ نمایش حماســـه "مـردان آفتـاب" به همت جمعی 200 نفره از عوامل اجرایی، پاسداران، سربازان، بسیجیان و جمعی از هنرمندان استان مرکزی که از دو ماه گذشته برای آماده‌سازی این پروژه فعالیت داشتند، اجرا می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های جانبی نمایشگاه دفاع مقدس در اراک گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی با 40 درصد تخفیف از ساعت 18 برپا و آماده ارائه محصولات فرهنگی به بازدیدکنندگان نمایشگاه است.

مسئول روابط عمومی سپاه روح‌الله تصریح کرد: بهای بلیط برای علاقه مندان 200 هزار ریال بوده که به مناسبت هفته دفاع مقدس شرکت و بازدید از نمایشگاه کاملا رایگان است؛ علاقه‌مندان برای کسب اطلاع از ایستگاه‌های اتوبوس رایگان به پایگاه‌های بسیج مراجعه کرده یا با شماره 32263820 تماس حاصل فرمایند؛ همچنین مجموعه‌های فرهنگی، نهاد ها و دستگاه‌های اجرایی جهت دریافت "بلیط جمعی"با شماره 32263820 از ساعت 9 الی 14 تماس حاصل فرمایند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات