امام جمعه رشت:

مسئولان با تمام توان از دستاوردهای نظام صیانت کنند

امام جمعه رشت با بیان اینکه مردم پشتوانه نظام هستند و 37 سال از انقلاب حمایت کردند، گفت: انقلاب اسلامی به برکت خون شهیدان زنده است. اکنون وظیفه مسئولان است که با تمام توان از دستاوردهای نظام صیانت کنند تا دشمن جرات تعرض دوباره به کشور را نداشته باشد.
کد خبر: ۸۷۴۹۹۹۳
|
۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، آیت الله زین العابدین قربانی در خطبه های نماز جمعه شهر رشت، امامت و ولایت را یکی از مسائل مهم اعتقادی شیعه دانست و اظهار کرد: امام جانشین پیامبر(ص) است و لذا قرآن کریم در 84 آیه شریفه به استدلال امامت می پردازد و بیش از 250 روایت درباره امامت وجود دارد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه علمای بزرگ شیعه و سنتی بر جایگاه امامت صحه می گذارند، افزود: امام علی(ع) ادامه دهنده راه رسول الله(ص) از جانب خداوند برای حکومت اسلامی و مدافع دین اسلام است. در سوره مائده آیه‌های زیادی در مورد ولایت و حضرت علی(ع) وجود دارد.

آیت الله قربانی آیه تطهیر را در شان اهل بیت(ع) دانست و خاطرنشان کرد: در روز مباهله پیامبر(ص) اهل بیت خود را برای این کار برد و در کنار حضرت علی(ع) و اهل بیت خود یعنی حسن و حسین و فاطمه به مباهله رفت.

نماینده ولی فقیه در گیلان امامت در قالب ولایت فقیه را عامل شکل گیری نظام جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به برکت امامت و ولایت در دنیا بی نظیر و عامل نابودی دشمنان اسلام است. در واقع جمهوری اسلامی بدون امامت و ولایت معنای خاصی پیدا نمی کند.

وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، عنوان کرد: عراق در 31 شهریور 59 با حمایت دشمنان اسلام و انقلاب به 5 استان ایران حمله کرد. در آن شرایط ارتش به‌ علت وابستگی بعضی از فرماندهان به طاغوت انسجام خود را از دست داده بود و در نقاط مختلف آشوب‌های زیادی وجود داشت، اما رهبری داهیانه امام خمینی(ره) و روحیه انقلابی مردم موجب شد در مقابل دشمنان مقاومت کنیم.

آیت الله قربانی با بیان اینکه مردم پشتوانه نظام هستند و 37 سال از انقلاب حمایت کردند، گفت: انقلاب اسلامی به برکت خون شهیدان زنده است. اکنون وظیفه مسئولان است که با تمام توان از دستاوردهای نظام صیانت کنند تا دشمن جرات تعرض دوباره به کشور را نداشته باشد.

وی در ادامه به تهاجم فرهنگی علیه جمهوری اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: دشمنان با شبکه های ماهواره ای به دنبال انحراف و بی دینی جوانان و از هم گسستن خانواده های مسلمان است. افزایش آمار طلاق نشان دهنده تاثیرگذاری این برنامه های شوم است.

این کارشناس دینی با اشاره به بازگشایی مدارس در مورد همکاری والدین با معلمان، اضافه کرد: والدین باید با معلمان در تربیت فرزندان همکاری کنند و محیط خانه نباید بر خلاف تربیت مدرسه باشد. قطعا با داشتن تعلیم و تربیت خوب است که نسل خوبی پرورش می‌یابد.

امام جمعه رشت با تصریح بر اینکه ایران هرگز دست نشانده آمریکا و اسرائیل نخواهد بود، یادآور شد: رئیس جمهور از تریبون سازمان ملل با قاطعیت و متانت عهدشکنی آمریکا را بیان کرد، اما امروز کشورهای منطقه در خدمت آمریکا و استکبار جهانی هستند. آل سعود نیز به جای اینکه اسلحه‌هایش را به سوی دشمنانش بگیرد در راستای اهداف استکباری اقدام می کند و برادرانش در یمن را می کشد و مانع از رفتن حجاج ایرانی به خانه خدا می شود، در حالی که چنین حقی ندارد.

آیت الله قربانی با اشاره آغاز سرشماری نفوس و مسکن از سوم مهر به اهمیت آن اشاره کرد و متذکر شد: آمارهای حاصل شده از سرشماری می‌تواند دست دولت را در تصمیم‌گیری و سرمایه‌گذاری باز بگذارد لذا مشارکت در سرشماری وظیفه‌ای دینی و اجتماعی است.

ارسال نظرات