خبرهای داغ:
سخنگوی شورای اسلامی شهر قم گفت: اولویت این است که ما پروژه‌های شهر قم را تا سال 96 به پایان برسانیم.
کد خبر: ۸۷۴۹۹۴۸
|
۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴
اولویت شهر قم به پایان رساندن پروژه‌های عمرانی است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، نعمت‌الله عواطف رستمی امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگاران با اشاره به وضعیت بودجه شهرداری قم اظهار کرد:‌ بودجه شهرداری طی سه سال اخیر روند رو به رشدی داشته و مبلغ بودجه شهرداری قم از بیش از 800 میلیارد تومان به بیش از 1300 میلیارد تومان رسیده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم ادامه داد:‌ روند رو به رشد بودجه شهرداری قم نشان می‌دهد که ما به دنبال تحول در مدیریت شهری و اتمام پروژه‌های عمرانی در شهر قم هستیم،‌ پیش بینی می‌شود که روند رو به رشد افزایش بودجه شهرداری قم را در بودجه سال 96 هم شاهد باشیم.

وی افزود: طی سال‌های اخیر به دلیل کاهش ساخت و ساز ما با کاهش درآمد شهرداری قم در این حوزه مواجه بودیم،‌ به همین دلیل شهرداری به سراغ درآمدهای پایدار رفته،‌ ممیزی‌های املاک شهر قم هم در این راستا بوده است.

عواطف رستمی با اشاره به ممیزی املاک شهر قم اظهار کرد:‌ روند شهرداری قم در این خصوص سختگیرانه نیست،‌ مردم هم در خصوص ممیزی املاک رغبت نشان دادند و خود را متعهد به پرداخت مبالغ تعیین‌شده کردند که این مسأله ما را به ایجاد درآمدهای پایدار شهری رهنمون می‌کند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم در خصوص اولویت‌های این شهر تصریح کرد:‌ به نظر من اولویت این است که ما پروژه‌های شهر قم را تا سال 96 به پایان برسانیم و تکمیل این پروژه‌ها گام بزرگی است.

وی افزود:‌ ما پروژه‌های متعددی در شهر داریم که من امیدوارم این پروژه‌ها در سال‌های 95 و 96 به پایان برسد،‌ از جمله این پروژه‌ها پل شهید محمودنژاد،‌ پل 15  خرداد،‌ پل امام علی(ع)،‌ بلوار مرجعیت و پل شهید کریمی است.

عواطف رستمی با اشاره به پروژه پل 15 خرداد اظهار کرد: این پل قرار بود که در سال 94 به بهره برداری برسد، اما پیمانکار در این زمینه بدعهدی کرد و این پروژه را در زمان مقرر به پایان نرساند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم در خصوص پروژه مترو تصریح کرد: برای ادامه این پروژه 330 میلیارد تومان اوراق مشارکت اختصاص داده شد که تمام این مبلغ در ساخت پروژه مترو هزینه می‌شود، دریافت تسهیلات و فروش اوراق مشارکت یکی از راه‌های تأمین منابع مالی برای پروژه‌های شهری است و قم هم از این مساله مستثنا نیست.

وی ادامه داد: مشکلی که ما در اوراق مشارکت بلوار پیامبر اعظم با آن مواجه شدیم، این بود که شهرداری قم نتوانست در سررسید اصل وجه اوراق مشارکت را بازگرداند، دولت هم در پرداخت اصل وجه این اوراق مشارکت به تعهدات خود عمل نکرد، هر روز سودی که بانک برای این اوراق از شهرداری مطالبه می‌کند، بیشتر می‌شود، اکنون شاید نیمی از بدهی شهرداری قم به بانک در خصوص اوراق مشارکت بلوار پیامبر اعظم مربوط به سود بانکی باشد.

عواطف رستمی با اشاره به رکود اقتصادی اظهار کرد: یکی از مشکلات ما در بحث مدیریت شهری، رکود اقتصادی است که این مسأله بر روی همه چیز اثر گذاشته است، یکی از دلایل عدم جذب سرمایه گذار در بلوار پیامبر اعظم بحث رکود اقتصادی حاکم بر کشور است که موجب شده سرمایه گذاران برای ورود در طرح بلوار پیامبر اعظم احتیاط کنند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: شورا بر روی دریافت تسهیلات از سوی شهرداری نظارت دارد و از هر چه آنچه که صلاح نباشد، ممانعت می‌کند و ما در این خصوص مصلحت شهر قم را در نظر می‌گیریم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها