دبیر شورای عالی فرهنگ و امنیت ایثار و شهادت گفت: هرچند جنگ پایان یافته اما هجوم و دسیسه های دشمنان همچنان ادامه دارد و تا دشمنی کینه توزان ادامه دارد جنگ و دفاع مقدس ما هم تداوم دارد.
کد خبر: ۸۷۴۹۹۱۷
|
۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ حجت الاسلام محمدحسین کاویانی جانشین دبیر شورای عالی فرهنگ و امنیت ایثار و شهادت در آیین مهمانی لاله ها در هفته دفاع مقدس در بخش صالح آباد ایلام اظهار کرد: دفاع مقدس نباید به تدریج به بوته فراموشی و غفلت سپرده شود، بلکه همچون یک فرهنگ با عظمت و تاریخی به نسل های بعدی منتقل شود چراکه ایثارگری رزمندگان در جنگ تحمیلی متعلق به نسل کنونی نیست بلکه میراثی گرانبهاست که حاصل خون هزاران شهید و خون دل مادران جوان از دست داده است.
وی افزود: ایران در طول تاریخ جنگ ها و رشادت های زیادی را تجربه کرده که اکنون نامی از رشادت های آن جنگ آوران نیست و نباید رخداد عظیم دفاع مقدس هم همچون آن جنگ ها در طول زمان فراموش شود بلکه این دستاورد که سرمایه ای اجتماعی است، سینه به سینه توسط مادران به فرزندان و نسل های بعد انتقال یابد.
کاویانی تاکید کرد: نسل کنونی چیزی از جنگ و دفاع مقدس نمی داند و دانسته های وی با فیلم، جشنواره و کتاب تکمیل نمی شود بلکه این موارد فقط ابزار هستند و تنها راه ماندگاری دفاع مقدس این است که جوانان و نوجوانان از عمق وجود با فرهنگ جبهه و رشادت های ایثارگران و دفاع جانانه آنها از کشور و دینشان انس بگیرند.
وی یادآور شد: همانگونه که قیام امام حسین (ع) بعد از گذشت یک هزار و 400 سال هنوز تازه و ماندگار است و این قیام در وجود مردم رسوخ کرده باید دفاع مقدس که امتداد نهضت عاشوراست هم تا قرن های متمادی حفظ شود.
وی با بیان اینکه ما از جنگ و عملکرد عزتمندمان در جنگ پشیمان نیستیم، تاکید کرد: هرچند جنگ پایان یافته اما هجوم و دسیسه های دشمنان همچنان ادامه دارد و تا دشمنی کینه توزان ادامه دارد جنگ و دفاع مقدس ما هم تداوم دارد.
کاویانی افزود: از ابتدای انقلاب تاکنون و تا همیشه همه جناح ها، گروه ها و احزاب با تفکرهای گوناگون در مواقع حساس و مهم همدل و یک صدا حول محور شهدا و دفاع مقدس جمع می شوند و از آرمان های شهدا و انقلاب دفاع می کنند.
وی اظهار کرد: ما با نثار خون شهیدان با افتخار و سربلندی با خداوند معامله کرده ایم و باید از این معامله خود به خوبی حراست و حفاظت کنیم و آنرا به نسل های بعدی که جنگ را ندیده اند منتقل کرده و نباید این دستاورد عظیم را با مادیات معاوضه و معامله کنیم.
وی به برخی رشادت ها و پایمردی مردم استان ایلام هم اشاره کرد و گفت: استقامت و ایثارگری مردم این استان با وجود عدم امکانات و انواع کمبودها در جنگ و پس از جنگ باید به الگویی مثال زدنی برای همه مردم کشور تبدیل شود.
کاویانی اظهار کرد: مردم این استان بدون هیچگونه چشمداشتی از استان و دیارشان دفاع کردند و مشارکت اجتماعی خودجوش و فعالی در جنگ داشتند و نمونه بارز این مشارکت اجتماعی این مردم عدم مهاجرت آنها به دیگر استان ها و ماندگاریشان در استان ایلام و در دل جنگ بود.
وی در پایان تاکید کرد: گر بخواهیم این انقلاب و سرمایه های اجتماعی و اندوخته های آن حفظ و به نسل های بعدی منتقل شود باید همین انسجام و وحدت و مشارکت پابرجا بماند.


ارسال نظرات