خبرهای داغ:
معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه مطرح کرد
معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه‌های علمیه با تاکید بر نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، برنامه‌های حوزه در هفته دفاع مقدس را اعلام کرد.
کد خبر: ۸۷۴۹۸۹۲
|
۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶
اجرای ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس در حوزه های علمیه
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود ملکدار با اشاره به نقش روحانیت در دفاع مقدس اظهار کرد: دوران دفاع مقدس یکی از تاریخ‌های پرافتخاری انقلاب اسلامی ایران است و گرامیداشت این ایام، نکوداشت ایثار، شهادت و جانبازی ملت قهرمان ایران است.

وی افزود: روحانیت همانگونه که در اصل انقلاب اسلامی ایران نقش اساسی داشت، در دوران دفاع مقدس نیز حضور داشته و سرنوشت ساز بوده است.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه‌های علمیه با بیان اینکه روحانیت در چند عرصه در دفاع مقدس حضور داشتند، خاطرنشان کرد: از مهمترین این عرصه‌ها عرصه تبلیغ بود که روحانیون با حضور در جبهه‌های دفاع حق علیه باطل و بیان مبانی دینی و جهاد مقدس، رزمندگان را همراهی کرده و به آنان روحیه می‌دادند.

ملکدار عرصه بعدی را عرصه رزم عنوان کرد و گفت: روحانیون ما تنها به عرصه تبلیغ اکتفا نمی‌کردند؛ بلکه خود نیز در خط مقدم حضور داشته و چه بسا فرمانده تیپ، گردان و دسته‌ها بوده‌اند.

وی در ادامه به برنامه‌های معاونت امور طلاب و دانش آموختگان در هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: امسال با مشارکت مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و بسیج طلاب و روحانیون برنامه‌های متنوعی تدارک دیده شده است که از مهم‌ترین این برنامه‌ها، می‌توان به صدور بیانیه از سوی آیت الله اعرافی رئیس شورای عالی هماهنگی بسیج طلاب ، برگزاری مراسم بزرگداشت سالگرد هفته دفاع مقدس در مدارس علمیه سراسر کشور به همراه دعوت از خانواده‌های شهدا و ایثارگر روحانی برای خاطره گویی و سخنرانی، برگزاری مراسم میثاق با شهدا و حضور در مزار شهدای روحانی اشاره کرد.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه‌های علمیه با اشاره به دیدار مدیر حوزه‌های علمیه با خانواده شهدا و ایثارگران در هفته دفاع مقدس افزود: دیدار خانواده شهدا و جانبازان روحانی مدافع حرم، فضاسازی ورودی مدارس علمیه و تزیین مدارس با پوسترهایی از شهدای روحانی، نصب آیات و روایات مربوط به جهاد و شهادت در مدارس علمیه و هماهنگی برای حضور راویان روحانی در دبیرستان‌های سراسر کشور از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس از سوی حوزه‌های علمیه است.

وی با بیان اینکه طبق سنوات گذشته هماهنگی‌های لازم برای حضور روحانیون ایثارگر در صدا و سیمای مراکز استانی انجام شده است گفت: برگزاری مسابقات ورزشی، تجلیل از روحانیون ایثارگر، انتشار وصیت نامه‌های شهدا که بهترین منبع برای شناخت راه شهدا و دفاع مقدس از برنامه‌های دیگر این معاونت در هفته دفاع مقدس به شمار می‌رود.

ملکدار از فراخوان عکس و خاطرات حضور طلاب و روحانیون در دفاع مقدس به دبیرخانه جشنواره هنرهای آسمانی برای نخستین بار خبر داد و خاطرنشان کرد: با مشارکت مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، دبیرخانه جشنواره هنرهای آسمانی، سازمان بسیج طلاب و روحانیون و تیپ 83 امام جعفر صادق(ع) این فراخوان انجام خواهد شد.
ارسال نظرات