خبرهای داغ:
چفیه رهبری نمادی از دوران دفاع مقدس و نشان‌دهنده تذکر دائمی به همه ارادتمندان آن دوران است؛
فرمانده سپاه قدس گفت: نظام جمهوری اسلامی دارای اقتدار با عمق بالای سیاسی و فرهنگی بوده که در هیچ جای تاریخ این اقتدار وجود نداشته است.
کد خبر: ۸۷۴۹۶۹۵
|
۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر‌، سردار قاسم سلیمانی در یادواره 1100 شهید شهرستان ملایر با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای گرانقدر اظهار داشت: هرکجا یادواره شهدا برگزار می‌شود تا مدت‌ها اثرات مثبت آن در جامعه دیده می‌شود.

وی با اشاره به توجه و عنایت ویژه رهبری به مقوله دفاع مقدس بیان کرد: بر گردن انداختن چفیه به عنوان نمادی از دوران دفاع مقدس نشان دهنده تذکر زنده و دائمی به همه ارادتمندان دوران دفاع مقدس است.

فرمانده سپاه قدس حوزه و دانشگاه را مهمترین جریان‌های اثرگذار در جامعه امروز دانست و بیان کرد: پس از خانواده این دو نهاد نقشی مهم در جهت‌دهی جامعه داشتند که حضور در دفاع مقدس برای جوانان ما در آن زمان دانشگاهی ورای این‌ها بود.

وی ادامه داد: دفاع مقدس به دلیل اینکه توانست تمام نظریه‌ها و بحث‌های اخلاقی توصیه‌شده دینی و اخلاقی را یکجا به مرحله عمل برساند ورای این دو جریان مهم فرهنگی اثرگذار می‌دانیم.

سردار سلیمانی گفت: رهبر انقلاب جنگ تحمیلی را جنگ حق و باطل نامیده و حقیقتا که فلسفه این حق و باطل بودن فقط به دلیل دشمن باطل نبود بلکه به خاطر آن چیزی بود که در دوران جبهه حق را نمایان کرد.

وی تصریح کرد: گاهی هدف ممکن است حق باشد اما اگر اعمال صحیح به آن ناظر و حاکم نباشد اصل حق‌بودن را مخدوش می‌کند.

فرمانده سپاه قدس با تأکید بر لزوم توجه خاص به طواف خانه خدا بیان کرد: در شب‌های عملیات ما در طول دفاع مقدس و در تمامی خطوط جبهه توجه و توسل‌های لازم و تمرکزی که در خانه خدا وجود داشت در این شب ها به چشم می‌خورد.

* فداکاری‌ها و اخلاص دوران جنگ لازمه اساسی امروز کشور

وی گفت: امام راحل در سخنان خود رزمندگان دفاع مقدس را اولیای خاص الهی و رهبران ملت معرفی فرموده‌اند چرا که در جوانان رزمنده ویژگی‌های خاص رهبری از جمله الگو و معنویت به صورت اکمل وجود داشت.

سردار سلیمانی اظهار داشت: یقینا جبهه و دفاع مقدس قله اساسی مسائل اخلاقی بوده و فکر نمی کنم که صحنه‌های معنوی همچون دفاع مقدس در تاریخ وجود داشته باشد.

وی با اشاره به دوستی‌ها و برادری‌های دوران دفاع مقدس بیان کرد: در دوران دفاع مقدس رابطه‌های بسیار فوق‌العاده‌ای در بین رزمندگان وجود داشته و این دوستی‌ها و برادری‌ها از رابطه‌های سببی و نسبی بسیار صمیمی‌تر بود.

فرمانده سپاه قدس دوران دفاع مقدس را جنگ تربیتی دانست و بیان کرد: در دوران دفاع مقدس فضای عملی و فضای اخلاصی همه را احاطه کرده بود به همین دلیل دوران دفاع مقدس هر دو محور و نهاد اساسی کشور را تحت تأثیر قرار داده است.

وی فداکاری‌ها و اخلاص دوران جنگ را لازمه اساسی امروز کشور دانست و بیان کرد: علاج جامعه امروز ما همان اخلاص و فداکاری‌های موجود در دوران دفاع مقدس بود.

سردار سلیمانی وجود عکسی از شهدا را لازمه هر خانه دانست و بیان کرد: هر ایرانی باید یک عکس شهید در خانه خودش داشته باشد چرا که شهدای ما کمتر از امامزاده‌ها نیستند و رهبر انقلاب به درستی آنان را امامزادگان عشق خواندند.

وی تأکید کرد: از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب ایران همه مدیون شهدا بوده و نبود عکس شهدا در ادارات یک بی‌معرفتی محض است.

* فضای جامعه ما نیازمند حال و هوای ارزش‌های دوران دفاع مقدس است

فرمانده سپاه قدس گفت: وجود عکس شهدا در خانه‌ها و ادارات حداقل احترام به کسانی است که جان خودشان را فدای این کشور کردند.

وی مدیریت در جنگ را یکی از شاخصه‌های بارز آن دوران دانست و بیان کرد: فرماندهان دوران دفاع مقدس مانند یک مرجع تقلید در جبهه‌ها حضور داشته و در بین رزمندگان و فرماندهان هیچ رتبه تفکیکی وجود نداشت.

سردار سلیمانی با اشاره به شهادت برخی از فرماندهان دوران دفاع مقدس بیان کرد: یکی از افتخارات دوران دفاع مقدس این بود که فرماندهان آن همواره در نقاط و خطوط اصلی پرخطر جنگ حضور داشته و آخرین نفر از خط خارج می‌شدند.

وی ادامه داد: فضای جامعه ما نیازمند حال و هوای ارزش‌های دوران دفاع مقدس بوده چرا که در دوران دفاع مقدس تربیت انسان‌های پاک و خالص را شاهد بودیم و در جبهه میکروب هوای نفس وجود نداشته و فضای آن ایزوله بود.

فرمانده سپاه قدس گفت: آن چیزی که جامعه ما را منزه کرده وجود نظام جمهوری اسلامی است و رهبر کبیر انقلاب همواره بر حفظ نظام تأکید فراوان داشتند.

وی یادآور شد: در تاریخ اسلام انحراف‌هایی وجود داشته که توسط بنی‌امیه، بنی‌عباس و عثمانی ایجاد شده که مصیبت‌های فراوانی برای جامعه اسلامی به همراه داشته است.

سردار سلیمانی ابراز داشت: امروز نیز جامعه اسلامی ما دچار چنین مشکلی بوده و از 27 کشور اسلامی در منطقه بیش از 24 کشور یا توسط دیکتاتورها و خانواده‌های ارثی اداره می‌شوند یا درگیر جنگ و اشغال هستند.

* وجود رهبری یکی از ویژگی‌های مهم و برجسته نظام

وی گفت: ایران اسلامی کشوری بوده که با توجه به مشکلات منطقه در ثبات و امنیت خاص بوده و نمی‌توان جمهوری اسلامی را با هیچ جای دنیا مقایسه کرد.

سردار سلیمانی با اشاره به تلاش غرب برای رسوخ و القای فرهنگ خود به جوامع اسلامی بیان کرد: این‌ها کشورهایی هستند که رسمیت‌دادن به هم‌جنس‌بازی در بین ارتش خود برایشان بزرگ‌ترین افتخار بوده و می‌خواهند کشور ما را منزوی جلوه دهند.

وی تأکید کرد: هیچ‌کدام از مردم افغانستان و عراق خاطره خوبی از حضور آمریکا در کشور خود ندارند و کسی را سراغ نداشته که مدح آنان را انجام دهد و حال چگونه آن‌ها می‌توانند فرهنگ خود را به ما القاء کنند.

سردار سلیمانی، وجود رهبری را یکی از ویژگی‌های مهم و برجسته نظام دانست و بیان کرد: امروز در هیچ‌کجای دنیا رهبری با این تقوا و دلسوزی امام خامنه‌ای برای آحاد مردم وجود ندارد.

وی گفت: در طول 15 سال گذشته بیش از 2 میلیون و 300 هزار نفر در کشورهای اطراف ما در جنگ‌هایی که آمریکا از متولیان اصلی آن بوده کشته‌شده‌اند اما ایران اسلامی ما بااقتدار بسیار بالای سیاسی و امنیتی در میان این کشورها استوار ایستاده است.

سردار سلیمانی تصریح کرد: برخی می‌خواهند ایران را منزوی نشان دهند اما این حرف غلطی است چراکه اگر ما منزوی هستیم چرا دشمنان خواستار برقراری رابطه و ارتباط با ما هستند.

وی اقتدار ایران اسلامی را سبب درخواست برقراری ارتباط دشمن با ایران دانست و بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی دارای اقتدار با عمق بالای سیاسی و فرهنگی بوده که در هیچ جای تاریخ این اقتدار وجود نداشته است.

* مهم‌ترین محور اصولی وحدت در مقابل دشمن است

وی توجه به وحدت را از مسائل مهم کشور دانسته و بیان کرد: وحدت در جامعه بدین معنا نبوده که در یک انتخابات حول یک نفر اشتراک داشته باشیم بلکه مهم‌ترین محور اصولی وحدت در مقابل دشمن است.

وی تأکید کرد: اگر این وحدت در کشور وجود نداشته و یک دوصدایی در مقابله با دشمن به وجود آید و عده‌ای دشمن را دوست بدانند عزت ایران با خطر مواجه می‌شود.

سردار سلیمانی تأکید کرد: هر دوصدایی که دشمن را دوست جلوه دهد خیانت به آرمان های ملت ایران است و وحدت حول مقابله با دشمن مهم‌ترین مسئله در کشور است.

وی توجه به آگاهی و آمادگی مردم را لازمه توسعه کشور دانست و گفت: آن چیزی که عزت ملی را به دنبال داشته توجه به شعور و فهم مردم ایران است.

فرمانده سپاه قدس گفت: نباید مردم را درگیر مسائل و موضوعات کوچک کرد و مردم را باید به سمت موضوعات اساسی سوق داد.

وی گفت: مسئولین مانند پدر و مادر بوده و آنان باید از فرزندان با اخلاص به‌خوبی مراقبت کنند.

وی تقدیم 1100 شهید به نظام مقدس جمهوری اسلامی را سند افتخاری برای شهرستان ملایر دانست و بیان کرد: هزاران نفر در دوران دفاع مقدس به جنگ تحمیلی اعزام شده و صدها نفر نیز از گوشه گوشه شهرستان ملایر اعزام شدند و این سند افتخاری برای اهالی ملایر است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات