خبرهای داغ:
فرمانده سپاه بوکان :

حماسه دفاع مقدس برکات و دستاورد های بی نهایتی را برای ملت ایران به ارمغان آورد

فرمانده سپاه بوکان گفت: حماسه دفاع مقدس که برکات و دستاورد های بی نهایتی را برای ملت ایران به ارمغان آورد، جهاد مردمان با ایمان و مخلص این سرزمین، ستونهای نظام اسلامی را تا مدت ها مستحکم کرد.
کد خبر: ۸۷۴۹۶۰۶
|
۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، فرمانده سپاه بوکان در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی که با حضور خانواده معظم شهداء و مسئولان شهرستانی برگزار شد در سخنانی ضمن تبریک اعیداد قربان و غدیر و همچنین گرامی داشت هفته دفاع مقدس گفت: هفته دفاع مقدس یاداور دلیر مردانی است که بدون هیچ گونه امکانات پیشرفته ای و تنها به پشتوانه زعامت پیامبر گونه معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و ملت بزرگ ایران در مقابل رژیم بعث عراق ایستادند به پیروزی رسیدند.

سرهنگ پاسدا علیرضا مظاهری افزود: صدام با یک برنامه ریزی دقیق که استکبار جهانی طراح آن بود در 31 شهریور 59 مرزهای ایران اسلامی را از هوا و زمین آماج حملات دردمنشانه خود قرار داد تا بتواند در ایران نفوذ پیدا کند ولی جوانان ایرانی با رشادت و جان فشانی خود مانع از این نفوظ شدند و دشمن را هشت سال زمین گیر و بعد وادار به فرار کردند.

وی ادامه داد: جانفشانی ها و از خود گذشتگی های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس اکنون چنین اقتدار و امنیتی را برای ایران اسلامی به ارمغان آورده است که در هیچ جای جهان یافت نمی شود.

فرمانده سپاه بوکان افزود: ما زمانی پیروز جنگ در هشت سال دفاع مقدس شدیم که در داخل کشور کارشکنی ها و دسیسه ها علیه انقلاب توسط بنی صدر در حال انجام بود ولی این کارها هرگز مردم انقلابی ایران را از دفاع در برابر استکبار و رژیم بعث باز نداشت.

وی تصریح کرد: پس از شکل گیری اتحاد و انسجام در میان نیروهای انقلابی و طرد نیروهای وابسته، حماسه مقدس شکل گرفت که در تاریخ ایران اسلامی بی سابقه بود.

این فرمانده دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: حماسه دفاع مقدس که برکات و دستاورد های بی نهایتی را برای ملت ایران به ارمغان آورد، جهاد مردمان با ایمان و مخلص این سرزمین، ستونهای نظام اسلامی را تا مدت ها مستحکم کرد.

سرهنگ مظاهری اظهار کرد: اگر رشادت رزمندگان و خون شهدای انقلاب اسلامی در هشت سال دفاع مقدس نبود امروز گروه های تکفیری داعش در منطقه و خیابان های ایران جولان می دادند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس عنوان کرد: شهدای دوران دفاع مقدس با پاسداری از آرمانهای انقلاب اسلامی نقش بسزایی در استوار ساختن پایه های انقلاب داشتند لذا لزوم انتقال این ارزشها به نسل جدید لازم و ضروری است.

وی در پایان سخنان خود گفت: امروز فرزندان شجاع و ولایت مدار انقلاب در استان آذربایجان غربی از سنگ های اذرین ماکو تا ارتفاعات شاهو برای دفاع از کیان اسلامی همانند روزهای اول انقلاب در زمستان های پربرف ده ها متری و گرمای سوزات تابستان در حال جان فشانی و آمادگی کامل هستند تا گزندی به این نظام نرسد.

در ادامه امام جمعه بوکان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس در راه استقرار حاکمیت قرآن و اسلام ایثار کرده وبه شهادت رسیدند و در این هفته بر ما لازم است که این ایثار گیری ها را برای نسل جدید بیان کنیم.

ماموستا عبدالرحمان خلیفه زاده ادامه داد: دشمنان انقلاب از همان شکل گیری انقلاب بر عیله ایران دست به توطئه زدند و این توطئه ها امروز نیز با تشکیل گروه های سلفی گری و وهابی علیه ایران همچنان وجود دارد.

وی اظهار کرد: دشمنان انقلاب امروز نیز با ایجاد گروه های تکفیری در صدد اختلاف و تفرقه افکنی در تلاش هستند.

در این مراسم از تعدادی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس تجلیل و قدر دانی شد.

همه ساله از 31 شهریور همزمان با سالگرد شروع جنگ تحمیلی در سال 1359 به مدت یک هفته که به نام هفته دفاع مقدس نامگذاری شده، در سراسر کشور برنامه های مختلفی برگزار می شود.

در شهرستان بوکان نیز صبحگاه مشترک نیروهای مسلح، ایجاد نمایشگاه عکس و کتاب دفاع مقدس، غبارروبی مزار شهدا و دیدار با خانواده شهدا، پیاده روی خانوداگی، به صدا در آوردن زنگ مقاومت در مدارس، میقات صالحین، نشست های روشنگری و همچنین همایش پیشکسوتان از مهم ترین برنامه های است که برگزار می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار