خبرهای داغ:
سرهنگ حسین آقایی، فرمانده سپاه ناحیه نجف آباد، در نشست روشنگری سپاه ناحيه نجف آباد که در محل نمازخانه اين ناحيه با حضور بسیجیان شهرستان برگزار شد، با تبریک عیدالله اکبر و هفته دفاع مقدس گفت: در دوران کنونی بسیج، نقشی فراگیر و ملی در عرصه نهضت روشنگری دارد.
کد خبر: ۸۷۴۹۵۵۵
|
۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از نجف آباد؛وی با اشاره به دیدار فرماندهان سپاه به رهبر معظم انقلاب و و تأکید رهبری بر بحث روشنگری افزود: رهبر معظم انقلاب به کرات درباره بحث جهاد کبیر، که نفوذ دشمن و بیداری و روشنگری است، تأکید کردند و فصل الخطاب این دیدار، حرکت انقلابی بسیجیان در این عرصه بود که همه برنامه های بسیج در تمام ابعاد جامعه فراگیر شود.

سرهنگ آقایی یکی از فعالیت های بسیج که از سال گذشته آغاز شده را، برنامه آبروی محله و گرامیداشت یاد شهدا بیان داشت و افزود: یکی از رسالت های بسیج، یادآوری حوادث گذشته و عبرت آموزی برای سرنوشت آینده نظام است و مراسم آبروی محله که در سال جاری به یاد شهدای مکه در سال 66 که نجف آباد 9شهید در این حادثه داشت، در محله های این شهیدان برای آگاهی نسل جوان از این فجایع برگزار شد.

وی با اشاره به یکی از بیانات رهبر معظم انقلاب که فرمودند، اگر غفلت کنیم و با دشمن سازش کنیم، داستان مشروطیت پیش می آید، تصریح کرد: در زمانه کنونی زمزمه هایی برای مذاکره با آمریکا، حذف ارتش و سپاه و کاستن از قدرت نظامی کشور از سوی برخی، گواهی بر تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر بیداری و روشنگری است.

فرمانده سپاه ناحیه نجف آباد درباره مهمترین ابعاد نهضت روشنگری نیز بیان کرد: در حوزه سیاسی، در حوزه علم و فن آوری، در حوزه فرهنگی و در حوزه اقتصادی که هنوز برخی مسؤولین درباره اقتصاد مقاومتی، مقاومت می کنند و راه حلش را گرویدن به غرب و شرق می دانند، نیاز به روشنگری در سطح جامعه دارد.

وی درباره وجه تفاوت میان روشنگری و تخریب نیز بیان داشت: برخی گمان می کنند، وقتی صحبت از روشنگری است به معنای تخریب جناح یا یک فرد است در حالی که این دو در دو حوزه کاملا جدا است و در بحث روشنگری، هدف اطلاع رسانی و آگاهی مردم از تحولات کشور و دفاع از این نظام است.

سرهنگ آقایی در ادامه درباره رسیدن به مرحله جهاد کبیر گفت: برای شناخت جهاد کبیر، اول باید جهاد اکبر و جهاد اصغر را بشناسید و در مرحله بعد، جهاد کبیر را در خود نهادینه کنید تا بتوانید وارد جامعه و بحث روشنگری شوید و تا زمانی که اهمیت جهاد کبیر را باور نکنید، موفق نخواهید بود.

وی در ادامه تصریح کرد: بزرگترین جهاد اصغر در طول این نظام، دوران 8ساله دفاع مقدس بود که بالغ بر 200هزار شهید تقدیم انقلاب شد و مبنای این جهاد اصغر، جهاد اکبری بود که در روح و جسم و جان رزمندگان نهادینه شده بود و این حماسه ها را رقم زد.

فرمانده سپاه ناحیه نجف آباد با تأکید برجدیت بیشتر بسیجیان در این عرصه خاطرنشان کرد: شما بسیجیان در حوزه ها و پایگاه های خود باید به گونه ای عمل کنید، که وقتی خواهر یا برادری از جلسه شما وارد جامعه شد، خود به عنوان یک هادی سیاسی عمل کند.

وی درباره ابعاد مهم مورد واکاوی نهضت روشنگری بیان کرد: مهمترین مسائل روز جامعه، به خصوص در بحث مواضعی که در برابر دشمنان نظام گرفته می شود، قراردادهایی که نوشته می شود، موضع گیری هایی که در برابر سخنان رهبری انجام می شود، باید واکاوی شود که اگر نظام اقتدار و عزتی دارد، همه به برکت ولایت و رهبری حکیمانه است.

سرهنگ آقایی در پایان درباره این شبهه که برخی گمان می کنند، آغاز نهضت روشنگری در این دوره، مربوط به انتخابات سال آینده است، افزود: این برنامه یکساله است و هیچ ربطی به بحث انتخابات ندارد، ولی اگر مباحث روشنگری به خصوص در زمینه دشمن شناسی به خوبی در بین اقشار مختلف مردم تبیین شود، مهمترین اثرش در انتخابات بروز می کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها