قائم مقام و معاون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در 10 سال منتهی به اجرای طرح سلامت باید سالیانه یکهزار و 700 تخت بیمارستانی در کشور ایجاد می شد که اندازه جایگزینی تخت های فرسوده نیز نبود.
کد خبر: ۸۷۴۹۵۳۴
|
۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، ایرج حریرچی در مراسم سومین رزمایش بزرگ تخصصی و فوق تخصصی شهدای عرفه که همزمان با افتتاح سه بیمارستان صحرایی در شهرستانهای سردشت، تکاب و چالدران آذربایجان غربی بود، بسیاری از مشکلات و معضلات موجود در جامعه بخصوص در حوزه آسیب های اجتماعی را، غفلت از رویکردها و فرهنگ دفاع مقدس و الگوهایی نظیر شهید باکری ها عنوان کرد.

وی که در سالن جلسات بیمارستان عارفیان ارومیه سخنرانی می کرد، با رائه گزارشی از وضعیت تخت های بیمارستانی کشور گفت: در حال حاضر به ازای هر هزار نفر یک و نیم تخت بیمارستانی در کشور وجود دارد که بایستی این رقم 2 و هشت می بود که متاسفانه 58 درصد تخت های موجود نیز فرسوده می باشند و هم از میانگین جهانی و هم از کشورهای همسایه در این موضوع عقب هستیم.

قائم مقام و معاون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به نتایج طرح تحول سلامت افزود: در 10 سال منتهی به اجرای طرح سلامت باید سالیانه 1700 تخت بیمارستانی در کشور ایجاد می شد که اندازه جایگزینی تخت های فرسوده نیز نبود.

حریرچی اظهار کرد: اما پیش بینی می کنیم تا پایان سال 96 تعداد 20 هزار تخت بیمارستانی جدید ایجاد نماییم.

وی تصریح کرد: ما به عنوان متولیان بهداشتی و درمانی تا اطلاع ثانوی نقص شدیدی داریم و دست یاری به تمام ارگان های مختلف جهت خدمت رسانی به مردم کشورمان دراز می کنیم.

معاون وزیر بهداشت و درمان و آموزش و پزشکی در مراسم افتتاحییه بیمارستان های صحرایی در بیمارستان عارفیان ارومیه با تاکید بر اینکه سپاه با ارائه خدمات درمانی در مناطق محروم و کم برخوردار توانسته در قلب مردم جا باز کند، خاطرنشان کرد : من به عنوان نماینده وزارت بهداشت و درمان کشور دست تک تک این افراد که مشغول خدمت به مردم هستند را می بوسم.

ارسال نظرات