خبرهای داغ:
همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس:

کتاب وصایای شهدای استان قزوین منتشر شد

همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، کتاب وصایای شهدای استان قزوین منتشر شد.
کد خبر: ۸۷۴۹۴۷۵
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، حسن شکیب‌زاده، نویسنده و پژوهشگر حوزه‌ی دفاع مقدس اظهار کرد: از مجموعه‌ی سه هزار شهید استان قزوین، وصایای یک هزار و 305 شهید که دارای مطالب اجتماعی و فرهنگی می‌باشد، توسط حسن شکیب‌زاده در قالب چهار جلد تدوین گردیده که چهارمین جلد آن امروز همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس منتشر شد.
به گفته‌ی وی، در این مجموعه، یک هزار و 400 وصیت‌نامه شهدا از یک هزار و 305 شهید درج شده است که برخی از شهدا بیش از یک وصیت‌نامه از خود بر جای گذاشتند.
نویسنده و پژوهشگر حوزه‌ی دفاع مقدس افزود: از مجموعه شهدای استان قزوین تعدادی از شهدا نیز دارای وصیت‌نامه می‌باشند که به جهت خصوصی بودن از انتشار وصایا آن در این مجموعه خودداری شده است.
وی تبیین کرد: در تحقق این مهم، چهار سال همه وصایای شهدای استان قزوین مورد بررسی، بازبینی و تدوین مجدد قرار گرفته تا صحت و سقم آن، براساس دست نوشته شهدا، امضای آنها و مستندات موجود بررسی قرار گیرد.
مشاور فرهنگی و هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: در تدوین مجدد این وصایا تلاش شده تا مطالب تکراری و موضوعاتی که تاریخ استفاده آن به پایان رسیده است از متن وصایا حذف شود.
وی اذعان کرد: با تحقیق و بررسی که بر روی وصایای منتشر شده، انجام شده است، این مجموعه‌ی نفیس قابلیت استفاده در همه زمان به ویژه برای هنرمندان و محققین دارد تا براساس مطالب مندرج در این وصیت‌نامه‌ها، بتوانند نسبت به تولید فرآورده‌های فرهنگی و هنری اقدام نمایند.
شکیب‌زاده افزود: وصایای شهدا خلاصه و چکیده‌ی اعتقادات قلبی و عملی شهدا نسبت به دفاع مقدس و راهی است که شهیدان انتخاب کردند تا براساس آن در مقابل تجاوز همه کشورها علیه جمهوری اسلامی ایستادگی کنند و حاصل آن سربلندی و جایگاه رفیعی است که ملت بزرگ ایران در سطح جهان از آن برخوردارند.
وی تشریح کرد: با توجه به رهنمودهای حضرت امام(س) و مقام معظم رهبری در خصوص وصایای شهدا که از آن به عنوان منشور معنوی انقلاب یاد شده است، باید تلاش شود تا این وصایا به شکل گسترده در سطح جامعه رواج پیدا کرده و مطالعه آن به عنوان سبک زندگی شهدا بر زندگی مردم جاری و ساری شود.
نویسنده و پژوهشگر حوزه‌ی دفاع مقدس توضیح داد: مجموعه‌ی چهار جلدی کتاب فار طی دو سال با همت غلامرضا حقایق‌پور، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین و توسط انتشارات حدیث امروز منتشر گردیده است.
مشاور فرهنگی و هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین ابراز کرد: جلد اول کتاب فار 314 وصیت‌نامه شهید، جلد دوم 306 وصیت‌نامه شهید، جلد سوم 309 وصیت‌نامه شهید و جلد چهارم 376 وصیت‌نامه شهید می‌باشد.
شکیب‌زاده اضافه کرد: بعد از انتشار سه جلد کتاب فار، وصیت‌نامه یکصد و 57 وصیت‌نامه شهید باقی مانده بود که پس از فراخوان انجام شده در این سه جلد، 219 وصیت‌نامه دیگر نیز نزد خانواده‌ها، رزمندگان و همرزمان شهدا موجود بود که در اختیار قرار گرفت و در جلد کتاب چهارم منتشر شده است.
وی تصریح کرد: نیمی از شهدای استان قزوین دارای وصیت‌نامه هستند که تقریبا 200 وصیت‌نامه‌ جنبه خصوصی داشته، مورد استفاده قرار نگرفتند و در مجموع وصیت‌نامه یک هزار و 35 شهید در چهار جلد کتاب منتشر شده است.
گفتنی است: حسن شکیب‌زاده 38 جلد کتاب در حوزه‌ی ایثار و شهادت منتشر کرده است

1001/پ30/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار