خبرهای داغ:
آیت‌الله سعیدی:

ترویج خطبه حضرت زهرا(س) ترویج غدیر است

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان اینکه خطبه حضرت زهرا(س) یکی از مراحل ابلاغ ولایت و خلافت حضرت علی(ع) بود، گفت: ترویج خطبه حضرت زهرا(س)، ترویج ولایت الهی و آنچه در غدیر اتفاق افتاده است.
کد خبر: ۸۷۴۹۱۵۳
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۴
ترویج خطبه حضرت زهرا(س) ترویج غدیر است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در آیین رونمایی از کتاب نفیس خطبه حضرت زهرا(س) که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، اظهار کرد: در گسترش واقعه غدیر، هر اقدامی که انجام شود، ارزشمند و وظیفه‌ای دینی بر دوش افراد است.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان اینکه هر کس به اندازه توان خود موظف به ابلاغ جلوه‌های روز غدیر است، ادامه داد: غدیر به اندازه‌ای اهمیت دارد که خداوند در چند مرحله نسبت به اعلام آن و آگاه‌سازی مردم نسبت به این مهم اقدام کرده‌اند.

وی نخستین مرحله را دستور حضرت حق به نبی مکرم اسلام(ص)، مبنی بر ابلاغ امر الهی و اعلام ولایت و خلافت حضرت علی(ع) در سوره مبارکه مائده عنوان کرد و ادامه داد: مرحله دوم ابلاغ این مسئله مهم اسلامی، خطبه بلند و رسای حضرت محمد(ص) و اعلام خلافت و جانشینی امیرالمؤمنین علی(ع) در روز غدیر بود.

سعیدی افزود: مرحله سوم در اعلام خلافت امیرالمؤمنین(ع)، خطبه حضرت زهرا(س)، مشهور به خطبه فدکیه است که این بانوی بزرگ اسلام این خطبه را با محوریت ولایت علی(ع)، با مطالب عرشی از توحید و نبوت و امامت ایراد کردند.

وی با ضروری دانستن توجه به خطبه حضرت زهرا(س) و اهتمام مسوولان مربوطه به ترویج آن در میان اقشار مختلف جامعه گفت: باید فرزندانمان که نسل آینده را تشکیل می‌دهند و همه کسانی که نسبت به ولایت و آنچه در غدیر اتفاق افتاده بی‌اطلاع هستند، با خطبه حضرت زهرا(س) آشنا باشند.
ارسال نظرات