همایش مداحان مازندران با تجلیل از پیر غلامان برگزار شد

همایش تجلیل از پیرغلامان حسینی استان مازندران همزمان با نخستین روز هفته دفاع مقدس در مازندران برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۴۸۶۴۰
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱


به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام ناصر شکریان در حاشیه همایش پیرغلامان مازندران اظهار داشت: دومین همایش تجلیل از پیرغلامان و مداحان اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) مازندران در نخستین روز هفته دفاع مقدس و آستانه ماه محرم‌الحرام در ساری برگزار شد.

وی افزود این همایش با حضور بیش از 500  مداح و پیرغلامان مازندران با سخنرانی آیت‌الله میرباقری در سالن غدیر سپاه کربلای مازندران برگزار  شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با تاکید بر حفظ شعائر اسلامی توسط مداحان امروزی جامعه تصریح کرد: نقش پیرغلامان حسینی در ترویج فرهنگ شیعی، حسینی و علوی امری پسندیده و نیک است.

شکریان با بیان اینکه سنت‌های نوظهور و خرافه باید از مداحی‌های غیراصولی کنار گذاشته شود افزود: مداحان امروزی باید با تبعیت از منش و تفکر پیرغلامان حسینی در فعالیت خود ماندگار شوند.

وی با اعلام اینکه در این مراسم از پیرغلامان حسینی مازندران تجلیل شد گفت:  در این همایش کارگاه آموزشی با حضور مداحان جدید و پیرغلامان مازندران نیز برگزار گردید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران از تدارک برنامه‌های ویژه برای آستانه ماه محرم‌الحرام در استان خبر داد و افزود: مازندران علوی تبار و شیعی‌پرور همواره در دوری از خرافه و بدعت‌های مداحی پیشتاز بوده است.

وی با دعوت از مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) در این همایش گفت: همایش موصوف از ساعت 9 صبح در سالن الغدیر سپاه کربلای مازندران برگزار شد و تا پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر و تجلیل از پیر غلامان  ادامه پیدا کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار