خبرگزاری بسیج: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری گفت: اهالی فرهنگ و هنر ری به ویژه سینماگران، معرفی ظرفیت های فرهنگی، هنری، دینی و تاریخی را در دستور کار قرار دهند.
کد خبر: ۸۷۴۸۴۹۹
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ «سید محمد موسوی» در مراسم پایانی دومین هفته فیلم و عکس شهرستان ری گفت: در هفته فیلم و عکس آثار خوبی در راستای معرفی هنرمندان و جاذبه های شهرری تولید و اکران شد ولی با توجه به قدمت چندین هزار ساله خطه ری و ظرفیت بالای آن، انتظار می رود که بیش از گذشته در این زمینه کار شود.

وی افزود: به گواه تاریخ، اصحاب هنر و فرهنگ در مسیر کاروان بشریت همانند چراغی فروزنده فراروی انسان‌ها و راهگشای نسل‌ها بوده‌اند و در قوام و مانایی تمدن و فرهنگ ملت‌ها سهمی سترگ و نقشی بی‌بدیل داشته‌اند.

وی تاکید کرد: نهال سرسبز هنر فیلمسازی و عکاسی که ریشه در اخلاق و فضایی انسانی دارد، اکنون جوانه‌هایش به برگ و بار نشسته و لحن پاک و زبان صمیمی آن در گستره‌ای وسیع فراگیر می‌شود.

وی افزود: هنر سینما این قدرت را دارد که با تهاجم فرهنگی و ناتوی فرهنگی مقابله کند و اکنون در این دولت نیز شاهد رونق سینما و افزایش مخاطبان هستیم و این یک ارزش و افتخار برای جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری یادآور شد: «دومین هفته فیلم عکس شهرستان ری» گام محکمی در مسیر پرطراوت ترجمان فرهنگ عمیق و اصیل سرزمین ما برداشت و مسئولان نیز برای معرفی و حمایت از آثار ارزشمند، از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.

«سید محمد موسوی» گفت: ما در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی افتخار می کنیم که انجمن های فعال و پویا از جمله انجمن سینمای جوان داریم که برای دستیابی به اهداف عالی، از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنند اما آنان با نبود امکانات، تجهیزات و منابع مالی روبرو هستند.

وی با اشاره به اهمیت حمایت و تقویت انجمن های فرهنگی هنری تاکید کرد: هر قدر این انجمن ها فعال باشند، رونق و توسعه فرهنگ و هنر و در نهایت ایجاد روحیه نشاط و شادابی در جوانان ایجاد خواهد شد.

 

 

ارسال نظرات