تجلیل از کارشناس تلویزیون رژیم پهلوی در هفته دفاع مقدس!

فرح به درخواست این نقاش برای ایجاد مکانی به منظور نمایش همیشگی آثار هنری جواب مثبت داد...
کد خبر: ۸۷۴۸۴۸۱
|
۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰

خبرگزاری بسیج - سرویس اخبار ویژه:


نشان حامیان صلح در چهارمین جشنواره‌ی هنر برای صلح به کارشناس هنری تلویزیون رژیم پهلوی رسید.

روزنماه‌ی غربگرای شرق در همین خصوص نوشت:« مراسم اهدای نشان و تقدیر از حامیان صلح در چهارمین جشنواره هنر برای صلح در نخستین روز از هفته دفاع مقدس در خانه هنرمندان برگزار شد. ایران درودی، نصرالله افجه‌ای، فاطمه معتمدآریا، محمد فرنود و مژده طباطبایی، پنج چهره‌ای بودند که در چهارمین دوره جشنواره هنر برای صلح، نشان این جشنواره را دریافت کردند. »

به گفته‌ی کامران عدل(عکاس دربار) «ایران درودی» از دوستان دوران کودکی فرح پهلوی بود!به همین سبب هم فرح به درخواست این نقاش برای ایجاد مکانی به منظور نمایش همیشگی آثار هنری جواب مثبت داد!فرح که به گفته‌ی خودش به سبب علاقه‌ی وافر به هنر نوین دستگاه های دولتی را مجبور به خریدن آثاری ازین دست به جای آثار سنتی می نمودبه احتمال زیاد از عاملین اصلی حضور درودی به عنوان کارشناس هنری در تلویزیون ستم شاهی است!

فرح با درخواست درودی دستور ساخت ساختمانی به عنوان موزهٔ هنرهای معاصر تهران را می دهد. این ساختمان معروف توسط کامران دیبا در گوشهٔ غربی پارک لاله احداث می شود!درودی پس از سالها به آمریکا رفته و همان جا ازدواج می کند هرچند ازدواجش دیری نپایید و همسرش را از دست داد. 4 سال پیش وی به قصد بنای بنیادی به نام خود راهی ایران شد و اینبار به جای فرح با همراهی مسئولان جمهوری اسلامی ایران توانست بنیادی را بنا کند در آنجا آثارش را به نمایش بگذارد!!با این وجود وی بارها با رسانه‌های ضد انقلاب و بیگانه مصاحبه کرده است.همچنین فیلم «ایران درّودی، نقاش لحظه‌های اثیری» به تهیه و کارگردانی بهمن مقصودلو بارها توسط شبکه‌ی تحت حمایت سازمان سیا(VOA) به نمایش گذاشته شد!

فریدون فربد، دبیر جشنواره هنر برای صلح، می‌گوید: چهارمین دوره این جشنواره با استقبال بسیار خوبی از سمت مخاطبان و هنرمندان روبه‌رو شد و هنرمندانی مانند کورش شیشه‌گران، نصرالله افجه‌ای، حمید عجمی، محمد فرنود، بهنام کامرانی، طاها بهبهانی، فرح اصولی و گیزلا سینایی آثارشان را در این دوره به نمایش گذاشته‌اند. نکته درخورتوجه برگزاری این جشنواره این است که به صورت کاملا مستقل است و امسال مژده طباطبایی، مدیر گالری مژده، حامی مالی این پروژه انسان‌دوستانه بود.

ارسال نظرات