حقیقت این است که فیلم «فروشنده» فرهادی فیلم بسیار بدی است و در میان 5 فیلم اخیر ایشان بدترین و ضعیف ترین فیلم به حساب می آید...
کد خبر: ۸۷۴۸۳۶۹
|
۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶

خبرگزاری بسیج - سرویس اخبار ویژه:

انتخاب فیلم «فروشنده» اصغر فرهادی به عنوان نماینده‌ی ایران در «اسکار» صدای علی مطهری را نیز درآورد.

علی مطهری در یادداشتی اینستاگرامی «فروشنده» را به علت انکه چهره‌ی بدی از جامعه‌ی ایران نشان می‌دهد، نماینده‌ی نامناسبی در اسکار برای ایران دانست.

وی نوشت:«در شب عید غدیر با همسرم به دیدن فیلم «فروشنده» در سینما فرهنگ رفتم. بازی خوب آقای شهاب حسینی و خانم ترانه علیدوستی قابل تقدیر است، اما سوژه فیلم را نپسندیدم.این فیلم چهره خوبی از جامعه ایران نشان نمی‌دهد، لذا انتخاب آن به عنوان نماینده ایران در اسکار از سوی بنیاد فارابی، به نظر من انتخاب خوبی نبود.»

مطهری البته افزود :«اگرچه به انتخاب آنها که معمولاً معیارهای متعددی مانند تکنیک‌های هنری، جذب مخاطب و رای آوری را درنظر می‌گیرند احترام می‌گذارم.

گفتنی است چندی پیش بهروز افخمی مجری «هفت» درباره این فیلم گفت:«حقیقت این است که فیلم «فروشنده» فرهادی فیلم بسیار بدی است و در میان 5 فیلم اخیر ایشان بدترین و ضعیف ترین فیلم به حساب می آید. و در فضای بین الملل و منتقدین جهانی نیز همین تصویر ایجاد شده است. این فیلم اشتباهات فیلمنامه نویسی فاحش و بزرگی دارد و در موعد مقرر به طور مفصل بدان خواهیم پرداخت.»

او همچنین اشاره‌ای به فشار‌های سیاسی در جهت حمایت از این فیلم و ممانعت از انتقاد‌ها داشت و افزود:«اما امروز که این گمان پیش آمده برخی می توانند با گرایشات سیاسی و فضاسازی های سیاسی مانع از انتشار نقد درباره این فیلم شوند! ما به عنوان یک برنامه تخصصی سینمایی صریح تر درباره این فیلم صحبت خواهیم کرد تا فیلم بهتری به اسکار معرفی شوند.»

گفتنی است «فروشنده» فیلمی است که در ان غیرت مرد مسلمان و ناراحتی وی از تجاوز صورت گرفته به همسرش با عنوان خشونت!! به تماشاگر القا می شود!

ارسال نظرات