استاندار کردستان گفت: ایران هرگز جنگ طلب نبوده و نیست، اما دشمنان بدانند که این ملت در برابر هر تجاوزی پاسخ دندان‌شکنی خواهند داد که برای همیشه عبرتی برای متجاوزان باشد.
کد خبر: ۸۷۴۸۳۵۶
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، عبدالمحمد زاهدی در سخنرانی مراسم رژه نیروهای مسلح مستقر در استان کردستان اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران زلزله‌ای بر اندام استکبار جهانی و قدرت‌های بزرگ منطقه و دنیا بود.

به گفته وی، یکی از ویژگی‌ها و تفاوت مهم انقلاب اسلامی ایران با تمام جنبش‌ها و انقلاب‌های دنیا، اتکای این انقلاب به تفکر، بینش و ایدئولوژی اسلامی ناب محمدی بود.

استاندار کردستان با بیان اینکه استکبار جهانی و قدرت‌های منطقه‌‌ای این موضوع را به خوبی درک کرده‌ بودند که انقلاب ایران برگرفته از ارزش‌های اسلام و انقلابی ایدئولوژی، فرهنگی و فکری است، گفت: همزمان با پیروزی این نظام ارزش لرزه به اندام استکبار افتاد و از این رو انواع دسیسه‌ها را برای ضربه‌ زدن به انقلاب ایران اعم از نظامی، اقتصادی، جنگ‌های چریکی و غیره علیه این نظام پیاده کرد.

زاهدی خاطرنشان کرد: زمانی که دسیسه‌های مختلف دشمنان به نتیجه نرسید یک دیکاتور خشونت‌گرا به نام صدام را تحریک کرد تا به ایران حمله کند.

وی با بیان اینکه حمله صدام به ایران اسلامی و تحمیل هشت سال جنگ نابرابر به کشور ما دو دلیل اصلی داشت، خاطرنشان کرد: نظام طاغوت حاکم بر ایران در آن زمان ژاندارم منطقه بود و با استفاده از ثروت‌های ملت ایران از منافع غرب به ویژه استکبار حمایت می‌کرد.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه هزینه‌های حفظ منافع استکبار در کشور را ملت می‌پرداختند، افزود: استکبار به خوبی این موضوع را درک کرده بود که انقلاب اسلامی که در ایران شکل گرفته و با هرگونه سلطه‌طلبی و استکبار مخالف است و مقابله خواهد کرد.

زاهدی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر ترس سران استکبار از صدور تفکری که در ایران موجب سقوط یک نظام دیکاتوری شده بود موجب ترس آنها و در نتیجه تحریک صدام و حمایت همه جانبه از او برای شکست انقلاب ایران شد.

به گفته وی، اشتباه سران استکبار در محاسباتشان برای شکست ایران با تحریک صدام در هشت سال جنگ تحمیلی، هیچ خروجی به جز خفت و خواری برای خودشان نداشت.

استاندار کردستان با بیان اینکه عدم شناخت استکبار از اسلام، نظام اسلامی، رهبری و ملت موجب شکست آنها در برابر ملت ایران شد، تصریح کرد: دشمنان اراده ملت ایران و عزم آهنین آنها را برای دفاع از ارزش‌های اسلام و انقلاب نادیده گرفته بودند و می‌خواستند با زور اسلحه و حمایت تسلیحاتی از صدام به خواسته‌های دیکتاتورانه خود برسند.

زاهدی افزود: ملت ایران با کمترین امکانات و با تکیه بر نیروی ایمان و تبعیت از ولایت و رهبری زهر شکست تلخ را به دشمنان چشاندند که در طول تاریخ فراموش نخواهد شد.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی هرگز جنگ طلب نبوده و نیست، اظهار کرد: اما دشمنان باید بدانند که این ملت در برابر هر تجاوزی پاسخ دندان‌شکنی خواهند داد که برای همیشه عبرتی برای متجاوزان باشد.

استاندار کردستان عظمت، عزت و بزرگی امروز ایران اسلامی را حاصل ایثار و از خودگذشتگی ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس دانست و خاطرنشان کرد: امروز ایران اسلامی با گذشت چهار دهه از انقلاب در اوج قدرت، پیشرفت و سربلندی به سر می‌برد و اجازه هیچ تجاوزی را از سوی دشمنان نمی‌دهد.

ارسال نظرات