خبرهای داغ:
امام جمعه گرمسار با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس وصیت‌نامه خیلی از شهدا را با دست خود نوشته است، گفت: رزمندگان در نگارش وصیت‌نامه‌ها، قرآن را مدنظر داشتند.
کد خبر: ۸۷۴۸۲۳۹
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱
به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعلی مهدی‌نژاد صبح امروز در آستانه برگزاری مسابقات قرآن کریم اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان و همزمان با فرارسیدن هفته دفاع مقدس، با اشاره به اینکه عمده رزمندگان در نگارش وصیت‌نامه‌های خود آیات قرآن را مدنظر داشتند، اضافه کرد: آنچه مایه دلگرمی رزمندگان اسلام می‌شد، وعده‌های قرآنی بود.

وی با بیان اینکه قرآن کریم فرموده است آنچه ما به شهدا می‌دهیم از آن مسرور و شاد هستند، تصریح کرد: شهدا نگران ما بازمانده‌ها هستند؛ افرادی که به آن‌ها ملحق نشده‌اند.

امام جمعه گرمسار تأکید کرد: قرآن کریم در زمان جنگ به‌ویژه با آیات شهادت در تحریک مردم و ایجاد عشق شهادت در دل رزمندگان تأثیرگذار بود؛ آیات زیادی در تحریک مردم به جهاد با کفار و منافقین در دوران دفاع مقدس تأثیرگذار بود، زیرا قرآن کریم بر جنگ با کفار و قطع ریشه فتنه تأکید دارد.

مهدی‌نژاد با اشاره به اینکه بسیاری از آیات قرآن کریم ویژگی‌های رزمندگان اسلام را بیان می‌کند، تصریح کرد: این آیات را در آن دوران جمع‌بندی کردیم و بیشتر پیرامون کمک ملائکه در جنگ‌هایی مانند بدر و احد بود.

امام جمعه گرمسار اظهار داشت: قرآن رزمندگان اسلام را به دوری از اختلاف و همبستگی و اتحاد و وحدت سفارش کرده است و این در دوران دفاع مقدس تأثیرگذار بود.

مهدی‌نژاد با تأکید بر اینکه امروز مسلمانان جهان اعتراف می‌کنند که اگر ما به قرآن عمل کنیم، استکبار و استعمارگران سلطه‌ای بر ما نخواهند داشت، اضافه کرد: قرآن کلام خدا و ناطق است و امروز باید قرآن را به نطق دربیاوریم.

امام جمعه گرمسار با بیان اینکه باید از قرآن استفاده کرده و در تمام حوزه‌ها آن را به نطق درآورد، تصریح کرد: امروز اگر می‌خواهیم استقلال داشته باشیم و فرهنگ ما بر سایر فرهنگ‌ها غالب باشد و گرفتار فتنه‌ها نشویم، بهترین راه پناه بردن به قرآن است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها