امام جمعه ایلام گفت: فلسفه بزرگداشت دفاع مقدس ترویج فرهنگ شهادت و ایثارگری است و معرفی این فرهنگ به جوانانی است که جنگ را ندیده اند و بحمداله نتیجه این انتقال فرهنگ دفاع مقدس به جوانان غیورمان باعث دفاع از حرم حضرت زینب(س) شد.
کد خبر: ۸۷۴۸۲۰۹
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ حجت الاسلام والمسلمین محمد نقی لطفی امام جمعه ایلام و نماینده ولی فقیه در استان ایلام در صبحگاه مشترک نیرو های مسلح که در سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلامک برگزار شد؛ اظهار کرد: هشت سال دفاع مقدس تاریخ افتخار آمیز ملت ایران است و از همه مهمتر دفاع مقدس میدان آزمون ملت ایران بود که بحمداله ملت ایران سرافراز و پیروز از این آزمون و امتحان الهی بیرون آمد.

امام جمعه ایلام ابراز کرد: جنگ تحمیلی کشور عزیزمان را آب دیده کرد و استان ایلام در این جنگ نقش بی بدیلی دارد که متاسفانه ما کمتر به نقش مردم، روحانیت، عشایر غیور ایلام هم در جنگ پرداخته ایم در حالی که اوضاع ایلام آشفته و بخشی از اراضی استان اشغال رژیم بعث بود.

وی با تاکید بر اینکه اگر تلاش و مجاهدت های غیرتمند نیرو های مردمی و نظامی نبود، مرکز استان ایلام هم اشغال می شد؛ بیان داشت: جوانان ما با عملیات های ابتدایی ضربات محکمی بر دشمن وارد می کردند و نگذاشتند دشمن از منطقه کنجانچم جلوتر بیاید.

حجت الاسلام والمسلمین محمد نقی لطفی با اشاره به عملیات میمک؛ افزود: عملیات میمک اولین عملیاتی بود که ضربات محکمی به ارتش عراق زد و مردم ایلام جانانه دفاع کردند و این ها را باید در قالب هنر فیلم ارائه نمایم.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام بیان داشت: علیرغم اینکه ما بر پیکر رزمندگان در خطوط مقدم نماز می خواندیم روز های دیگر باید بر پیکر قطعه قطعه شده مردمی که با بمباران هوایی شهید شده بودند باید نماز می خواندیم و این فاجعه عظیم را با باید در قالب تصویر به دنیا معرفی کنیم.

وی به اتحاد مردم ایران در برابر دشمنان علیرغم اختلاف حزبی اشاره کرد و عنوان داشت: کشور های غربی با ناوهای پیشرفته در آب های اطراف ایران حضور دارند ولی از تعرض به ایران واهمه دارند.

امام جمعه استان ایلام در آخر گفت: فلسفه بزرگداشت دفاع مقدس ترویج فرهنگ شهادت و ایثارگری است و معرفی این فرهنگ به جوانانی است که جنگ را ندیده اند و بحمداله نتیجه این انتقال فرهنگ دفاع مقدس به جوانان غیورمان باعث دفاع از حرم حضرت زینب(س) شد.

ارسال نظرات