عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با «بسیج»:
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: عده‌ای دلیل عدم استقبال از کالای ایرانی را کیفیت پایین آنها عنوان می‌کنند در حالی که در بسیاری از بخش ها، محصولات ایرانی از لحاظ کیفیت و قیمت وضعیت بسیار مطلوبی دارند.
کد خبر: ۸۷۴۸۱۸۲
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶

شهباز حسن‌پور عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با تأکید بر لزوم حمایت همه‌جانه از تولید ملی، اظهار داشت: هم‌اکنون در بحران اشباع بازارهای داخلی از کالاهای وارداتی قرار داریم، مردم باید درک کنند که اگر کالای ایرانی را ترد کنند، اقتصاد کشور حال و روز بدتری پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه رشد اقتصادی به توسعه تولید ملی و اشتغال‌زایی بستگی دارد، افزود: امروز هزاران جوان بیکار در سراسر کشور داریم و این نتیجه عدم حمایت از تولیدکنندگان از سوی دولت و اقشار مختلف مردم است، ما نمی توانیم فقط انتظار حمایت از سوی دولت را داشته باشیم بلکه خود مردم هم باید اهمیت این موضوع را درک کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عده‌ای دلیل عدم استقبال از کالای ایرانی را کیفیت پایین آنها عنوان می‌کنند در حالی که در بسیاری از بخش ها، محصولات ایرانی از لحاظ کیفیت و قیمت وضعیت بسیار مطلوبی دارند.

رئیس فراکسیون اصناف مجلس با اشاره به افزایش واردات و قاچاق کالا، اذعان کرد: باید مقابل واردات کالای مصرفی که امکان تولید آن در کشور وجود دارد را گرفت، متأسفانه این قضیه تنها در کلام مسوولین بوده است و در عمل شاهد واردات کالایی هستیم که مشابه داخلی آن با کیفیت بهتری موجود است.

حسن‌پور در پایان به تبلیغات گسترده کالای خارجی و وارداتی در کشور اشاره کرد و گفت: متأسفانه تمام نهادها و سازمان های دولتی و غیردولتی به صورت مستقیم و غیر مستقیم در حال تبلیغ محصولات خارجی هستند و این بزرگترین ضربه به تولید ملی است، امروز صدا و سیما نقش بسزایی در نمایان سازی کالاهای خارجی دارد و مسؤولین امر از این موضوع غافل اند.

ارسال نظرات