فرمانده سپاه ناحیه فومن تدوین تذکره شهدا، تعلیم وصیت‌نامه شهدا و تفهیم پیام شهدا به نسل حاضر را از راه های ترویج ارزش‌های دفاع مقدس برشمرد.
کد خبر: ۸۷۴۸۰۳۳
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، سرهنگ فردین میرزاپور در نشست با خبرنگاران به مناسبت هفته دفاع مقدس در سپاه پاسداران ناحیه فومن برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: دفاع مقدس هشت ساله کشور ما تشکیل‌دهنده هویت ملی و نمونه‌ای کامل از الگوی اسلامی است که به تعبیر مقام معظم رهبری باید این الگو را به جهان القاء کرد.

وی افزود: یکی از برنامه‌های شوم استکبار جهانی و در راس آن نظام آمریکا، طراحی جنگ علیه کشور جمهوری اسلامی ایران بود که با جلو انداختن کشور عراق جنگی را بر کشور ما تحمیل کرد که جنگی ناجوانمردانه بود.

میرزاپور با بیان اینکه دوران دفاع مقدس فرهنگ ویژه‌ای را در بین رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در جبهه‌های حق علیه باطل به وجود آورد، خاطرنشان کرد: این فرهنگ در طول هشت سال دفاع مقدس بر دوستی و مودت مبتنی شد که این مهم یکی از مهم‌ترین مولفه‌های پیروزی و موفقیت ما در جنگ بود.

وی با بیان اینکه رویارویی فرماندهان به عنوان نفرات مقدم جنگ با دشمن یکی از دستاوردهای بزرگ دوران هشت ساله دفاع مقدس بود، گفت: شعار هفته دفاع مقدس امسال« ما آماده‌ایم» است. برنامه‌های هفته دفاع مقدس شهرستان با محوریت دشمن‌شناسی و استکبارستیزی است.

فرمانده سپاه پاسداران ناحیه فومن در پاسخ به سوالی که چرا دوران دفاع مقدس ما مقدس شد، تصریح کرد: دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه نظام جمهوری ایران از این باب مقدس شد که جوانان ما برای حفظ، استقلال و تمامیت ارضی این کشور و حفظ دین، قرآن و میهن اسلامی با اطاعت از ولایت و رهبری در برابر دشمن ظالم ایستادند.

وی اولین و مهم‌ترین راه حفظ ارزش‌های دفاع مقدس و نشر آن در جامعه را حفظ حال و هوای معنوی جبهه‌ها در دل دانست و عنوان کرد: باید روحیه معنوی و عرفانی جبهه را نه تنها در خود حفظ کنیم بلکه باید به نسل حاضر انتقال دهیم. مسئولین و همه آحاد باید تلاش کنند رفتار و کردار رزمندگان ما خصوصاً شهدای والامقام را در جامعه به نحو مطلوب تشریح و تبیین کنند.

میرزاپور تدوین تذکره شهدا، تعلیم وصیت‌نامه شهدا و تفهیم پیام شهدا به نسل حاضر را دومین راه ترویج ارزش‌های دفاع مقدس برشمرد و ابراز کرد: ارتقای توان رزمی کشور، ممانعت از دست‌اندازی دشمن به کشور، افزایش روحیه تعهد و ایثار در افراد جامعه، قدرت، اقتدار و عزت اسلام در کشور اسلامی در جهان، اجر و پاداش الهی از جمله آثار و فواید دوران هشت سال دفاع مقدس در نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی به فرموده امام راحل در خصوص جنگ ناجوانمردانه کشور بعث عراق خصوصاً کشورهای حامی اشاره کرد و افزود: امام(ره)فرمودند«جنگ ما جنگ حق علیه باطل، جنگ فقر و غنا و جنگ ایمان و رذالت بود».

فرمانده سپاه پاسداران ناحیه فومن با بیان اینکه هدف از نامگذاری روزهای جنگ به هفته دفاع مقدس به تعبیر امام راحل بزرگداشت ارزش‌ها و شناسایی پیوندهای دینی، ملی، فرهنگی، علمی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در جامعه ما است، متذکر شد: سپاه پاسداران ناحیه فومن در طول هفته دفاع مقدس در سطح پایگاه‌ها، حوزه‌ها و کانون‌های ناحیه فومن بیش از 205برنامه را اجرا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه صبحگاه مشترک نیروهای نظامی، انتظامی و بسیج، یادواره 153شهید والامقام شهر فومن، برگزاری زیارت عاشورا و عطرافشانی گلزار شهدا، افتتاح چهار ساختمان پایگاه مقاومت بسیج، بازسازی واقعه بزرگ غدیرخم، پیاده‌روی بزرگ خانوادگی، یادواره مادران شهدای آسمانی، یادواره 37 شهید پاسدار فومن، دیدار با امام جمعه شهرستان و افتتاح 10واحد مسکن مددجویی از جمله برنامه‌های شاخص هفته دفاع مقدس شهرستان فومن است، ابراز کرد: شهرستان فومن امروز از نظر ساخت مسکن مددجویی در سطح کشور رتبه نخست را به خود اختصاص داده است به گونه‌ای که از 80 واحد مسکن مددجویی در حال ساخت فومن 28 واحد آن آماده تحویل است. در هفته دفاع مقدس 10 واحد از میزان مذکور افتتاح خواهد شد.

ارسال نظرات