به همت روابط عمومی و تبلیغات سپاه تنگستان با واکاوی واقعه تاریخی غدیر از طریق پحش باز سازی این واقعه جشن عید سعید غدیر خم در سپاه تنگستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۴۸۰۲۲
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از تنگستان؛ مسئول تعلیم و تربیت بسیج تنگستان در جشن ویژه عید غدیر و در جمع کارکنان سپاه تنگستان گفت: دستیابی به سعادت دنیوی و اخروی در گرو پیروی از ولایت حضرت علی(ع) و ائمه اطهار (ع) است.

حجت الاسلام سید حسن مهدی بر ضرورت تببین فرهنگ غنی غدیر در جامعه امروز تاکید کرد و اظهار داشت: غدیر موجب گسترش و نفوذ اسلام شده است.

وی با بیان این که پیام غدیر باید هنرمندانه به افکار عمومی عرضه شود، خاطرنشان کرد: غدیر واقعه ای بود که پیامبر(ص) با تعیین امام مسیر حرکت امت اسلامی را مشخص کرد و این واقعه عظیم موجب گسترش و نفوذ اسلام شد.

مهدی با تاکید بر این‌که اگر واقعه غدیر نبود به طور قطع اثری از اسلام نبود، تصریح کرد: در حادثه غدیر دشمنان اسلام دچار یاس و ناامیدی شدند.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ «غدیر» از نیازهای جامعه امروزی برای گسترش فرهنگ اسلامی است، گفت: «غدیر» روز تعلیم الگویی همیشگی برای حکومت‌های الهی و متعلق به همه عصر‌ها است.

مسئول تعلیم و تربیت بسیج تنگستان گفت: غدیر بسان چشمه ای جاری است که باید در طول اعصار مختلف تا ظهور حضرت مهدی(عج) جریان داشته باشد و این وظیفه شیعان است تا با بازگویی جریان و واقعه غدیر این امر مهم را به درستی به نسل های آینده انتقال داده و کوتاهی در این امر مهم ظلم در حق حضرت علی (ع) و مکتب شیعه است.

وی، غدیر و تبیین آن را یک مبحث زیر بنایی عنوان کرد که می تواند در ترویج معنوی زندگی افراد جامعه موثر باشد، ابراز داشت: غدیر معنا دهنده به سبک زندگی جامعه است و با درک مسأله غدیر و ترویج فرهنگ ولایت مداری و ولایت پذیری می توان از بسیاری آسیب های اجتماعی عصر حاضر پیشگیری نمود.

مهدی عید غدیر را عید اکمال دین و عید امامت و ولایت خواند و یادآور شد: غدیر عید مظلومان و مستضعفان است و در غدیر خم مدال امامت و ولایت و مدیریت اجتماعی و سیاسی و دینی پیامبر به امیرمؤمنان(ع) واگذار شده است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی پیوند عمیق با غدیر دارد، تصریح کرد: دشمنان با نقشه شیطانی در مورد تهمت به امام و ارتباط ایشان با استکبار می‌خواهند انقلاب ما را از ریشه بی‌هویت کنند و انقلاب غدیری را زیر سئوال ببرند.

در ادامه مداح اهل بیت محمد مظلوم به مدیحه سرایی پرداخت و در ادامه به قید قرعه به شش نفر از شرکت کنندگان هدایایی اهدا شد.

انتهای پیام

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها