راه اندازی اولین نشریه تخصص ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرمسؤول نشریه تخصصی ایثار و شهادت «ستارگان دنا» گفت: این نشریه همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس با گستره سه استان جنوبی کهگیلویه و بویراحمد، فارس و چهارمحال و بختیاری منتشر می‌شود.
کد خبر: ۸۷۴۷۹۷۴
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۱

همت‌الله دانش ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس به انتشار اولین نشریه تخصصی فرهنگ ایثار و شهادت در استان خبر داد و گفت: نشریه «ستارگان دنا» در زمینه اختصاصی ایثار و شهادت در گستره سه استان کهگیلویه و بویراحمد، فارس و چهارمحال و بختیاری منتشر می‌شود.

مدیر مسؤول نشریه تخصصی ایثار و شهادت گفت: این نشریه دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و اولین شماره آن همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس بر روی پیشخوان دکه‌های روزنامه فروشی می‌رود.

وی بر لزوم فرهنگ‌سازی ایثار و شهادت در میان نسل جوان و نوجوان امروزی تأکید و تبیین کرد: شهید، شهادت، ایثار و دفاع واژگانی هستند که هرکدام بار معنایی بیش از وسعت جهان دارند و فرهنگ لغت‌های بشری توانایی معنا نمودن چنین واژگان مقدسی را ندارند.

مدیر مسؤول نشریه تخصصی ستارگان دنا در ادامه سخنان خود با بیان اینکه شهدا مردان مردی هستند که با اهدای جان و خون خویش، واژه ایثار را معنا کردند، افزود: شهدا، ستارگانی هستند که در اوج سوختند تا همانند نورافکن‌های قوی به جامعه روشنایی ببخشند و آزادگی را برای ما معنا کنند.

دانش ادامه داد: شهدا مردان بی ادعایی بودند که در زمان نواخته شدن شیپور جنگ، گوی سبقت و مردانگی را از همه ربودند تا همانند دنا، استقامت و پایمردی را برای نسل‌های بعد ترجمه و تفسیر کنند.
وی اظهار کرد: شهدا ستارگانی بودند که همانند شمع سوختند تا چراغ راهی برای نسل‌های بعدی باشند تا این نسل‌ها از افتادن در راه کج و ناکجا آبادها نجات یابند.

این مدیر مسؤول نشریه ایثار و شهادت نسل امروز را کسانی دانست که یکبار هم صدای گلوله و خمپاره را نشنیده‌اند و تکه تکه شدن جوانان این مرز و بوم را در زیر شلیک‌های تانک‌های دشمن غدار به چشم ندیده‌اند و خاطرنشان کرد: دشمن با شکست فضاحت باری که در جنگ سخت گریبان‌گیر او شده بود، پوست اندازی کرد و این روزها به جنگ نرم روی آورده تا شاید بتواند اندیشه‌های باطل خویش را در این سرزمین پیاده و اجرا کند.

مدیر مسئول نشریه ستارگان دنا با اشاره به تعابیر جنگ نرم و تهاجم فرهنگی از سوی مقام معظم رهبری در زمینه جنگ نوین دشمن، یادآور شد: ولی امر مسلمین همگان را برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن به جهاد دعوت کردند که این جهاد زمانی معنا پیدا می‌کند که برگ‌های زرین تاریخ گذشته میهن اسلامی‌مان را ورق بزنیم و کلمه به کلمه آن را برای نسل امروز و فردایمان باز نشر کنیم.

دانش، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا را وظیفه‌ای عمومی در مقابله با توطئه‌های دشمن خواند و گفت: این وظیفه‌ای الهی است و تمام افراد جامعه باید این تکلیف الهی را احساس کنند و یاد و خاطره این عزیزان را گرامی دارند و به نسل‌های بعدی منتقل کنند.

مدیرمسئول روزنامه امید مردم افزود: در راستای این تکلیف الهی بر آن شدیم تا نشریه «ستارگان دنا» که تمثیلی از مقام شامخ شهیدان است را با هدف گسترش و ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و دفاع مقدس در سطح جنوب منتشر کنیم و در راستای انتقال پیام‌های آسمانی شهیدان گلگون کفن این مرز و بوم به وظیفه دینی و ملی خود عمل نماییم.

دانش با گلایه از بی‌مهری‌ها و درب‌های بسته در راستای انتشار ستارگان دنا، بیان کرد: هرچند که در راستای انتشار این نشریه تخصصی حوزه ایثار و شهادت با درب‌های بسته اتاق‌های برخی از متولیان امر روبرو و با بی مهری‌های فراوان مواجه شدیم اما با وجود تمام سختی‌ها و فشارها، انتشار ستارگان دنا را وظیفه شرعی و اخلاقی خود می‌دانیم تا شاید بتوانیم دین خود را به شهدا، امام شهدا و مقام عظمای ولایت ادا نماییم.

مدیر مسئول نشریه ستارگان دنا در ادامه به خط مشی‌های این نشریه اشاره کرد و گفت: ستارگان دنا یک نشریه کاملا خصوصی است و هیچ وابستگی حزبی و جناحی ندارد و به صورت اختصاصی در حوزه ایثار، شهادت و دفاع مقدس منتشر می‌شود.

دانش با بیان اینکه فعالیت موفق در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تنها از دست هیات تحریریه و دست اندرکاران نشریه ستارگان دنا بر نخواهد آمد، تصریح کرد: امیدواریم تمامی کسانی که علاقه‌مند به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند و نیاز به گسترش و ترویج این فرهنگ آسمانی را ضروری می‌دانند یاری‌گر ما باشند.

وی افزود: اولین شماره ستارگان دنا 31 شهریورماه همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس منتشر می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار