خبرهای داغ:
فرمانده قرار گاه کربلا گفت: ما باید بدانیم سرنوشت سوریه و عراق با سرنوشت ما گره خورده است زیرا تکفیری‌ها آمده بودند که خیلی زود سوریه را اشغال کنند و در عراق نیز تا نزدیکی بغداد پیش رفتند ولی با حضور رزمندگان اسلام این نقشه‌ها به هم خورد.
کد خبر: ۸۷۴۷۹۲۳
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از تسنیم از اندیمشک، شهید علی‌محمد قربانی در سال 1345 در روستای به نوار ناظر  از توابع شهرستان اندیمشک در شمال استان خوزستان متولد و با ورود به سن نوجوانی و اوج مبارزات مردمی علیه رژیم طاغوت مجاهد راه امام راحل در مسیر سخت و ماندگار مبارزه شد.

وی پس از آغاز دفاع مقدس با ولایت و راه امام (ره)  تجدید بیعت کرد و پس از آن  به عنوان یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس در عملیات‌های مختلف حضور یافت و دشمن را با شجاعت و شهامت بی نظیر خود با شکست‌های متعدد به عقب راند.

شهید علی‌محمد قربانی از زمان تشکیل گردان میثم تا تشکیل گردان حمزه اندیمشک،  به عنوان فرمانده در تمام پدافندی‌ها حماسه آفرینی کرد و پس از اتمام جنگ تحمیلی در عرصه  ترویج و توسعه فرهنگ اسلامی و ورزش  همگانی اندیمشک و استان خوزستان حضور یافت و از پست و زندگی و مال دنیا دوری کرد و سرانجام در بهمن ماه 1394 فاتح نبل و الزهرا به آرزوی خود رسید و در راه اهل بیت (ع) و دفاع از حرمین شریفه  به مقام والای شهادت نائل آمد.

شور عشق در سرزمین حماسه چهارم آذر جان گرفت

بهمن  گذشته این شهید والامقام به همراه چند نفر از هم رزمانشان به عملیات شناسایی در اطراف شهر الزهرا  و بلندی‌های «الطاموره» می‌روند و به روایت اطرافیانش با شجاعت شگفت آوری  در این مسیر علی رغم آتش بازی گسترده تکفیری‌ها پیش روی می‌کنند و سر انجام، حوالی ظهر با تیر مستقیم تکفیری‌ها به آرزوی خود و فیض عظیم شهادت نائل می‌شوند.

هم زمان با اعلام خبر شهادت علی‌محمد قربانی، مردمان شهر یک هزار شهید اندیمشک که بیش از این، خاطرات خوش فرزند خود را به نیکی تکرار می‌کردند شوری حسینی به خود گرفته و آماده وداعی با شکوه با شهیدی دیگر از راه امام و ولایت شدند.

هم زمان با ورود پیکر این شهید والامقام به زادگاه خود، جمعیت استقبال کنندگان به حدی بود که جاده اصلی ارتباط استان خوزستان و مرکز کشور بسته شد و مردم آمبولانس پیکر شهید را غرق بوسه می‌کردند...

تمام مسیر را گل باران شده بود و همه مردم گل در دست به استقبال این شهید سرزمین سنگربان کرخه و دز آمده بودند...

مردمی که بیش از این، شهید حبیب رحیمی منش، سردار شهید احمد مجدی‌نسب و شهید احمد حاجیوند الیاسی را با شور خود بدرقه کرده بودند این بار از میدان امام تا گلزار شهدای اندیمشک و با لبیک‌های یا امام و یا حسین (ع) فرزند رشید خود را مشایعت کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین نعمت‌الله خدامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اندیمشک، اظهار داشت: مردم شهر حماسه ساز شش مهر و چهارم آذر با حضور در مراسم تشییع  شهدای مدافع حرم خود، بر راه ولایت و منطق اسلام و امام راحل بیش از گذشته تاکید کردند.

وی افزود: مردم اندیمشک، ثابت کردند هر جا که لازم باشد برای دفاع از فرهنگ ولایی و اهل بیتی خود وارد عمل شده و همانند هشت سال دفاع مقدس برای دفاع از کیان ملی و اعتقادی  با شهادت و شهامت جان و مال خود را تقدیم می‌کنند.

امام جمعه اندیمشک ادامه داد: شهید قربانی هرگز به دنبال مال دنیا نبود و ولایت و این باور را به عنوان منطق و راه عملی و اعتقادی خود در ذهن و عمل به ثبت رسانده بود و سرانجام در همین راه عزم سفر بست و عاشورایی شد.

با حضور رزمندگان اسلام نقشه تکفیری ها برای تسلط بر منطقه شکست خورد

سردار احمد خادم سیدالشهدا  نیز در  گفت‌وگو  با خبرنگار تسنیم در اندیمشک گفت: شهدا کسانی هستند که مرگ و شهادت را انتخاب می‌کنند و با این دید به جنگ با دشمن می‌روند، همان طور که حضرت سیدالشهدا (ع) می‌دانست در روز عاشورا شهید می‌شود.

وی افزود:  ما باید بدانیم سرنوشت سوریه و عراق با سرنوشت ما گره خورده است زیرا تکفیری‌ها آمده بودند که خیلی زود سوریه را اشغال کنند و در عراق نیز تا نزدیکی بغداد پیش رفتند ولی با حضور رزمندگان اسلام این نقشه‌ها به هم خورد.

فرمانده قرارگاه کربلا عنوان کرد: دشمن قصد دارد روحیه عاشورایی و شهادت طلبی را از جامعه ما برچیند ولی تا رزمندگان مدافع حرم در این ایران نفس می‌کشند راه به جایی نخواهند برد.

وی افزود: دفاع از حرمین شریف اهل بیت (ع)  نشان از زنده شدن روحیه شهادت طلبی در جامعه بوده که به برکت خون شهدای مدافع حرم صورت گرفت،  به همین جهت ما  باید همیشه در صحنه حاضر باشیم و ضمن حفاظت از خون شهدا مانند سیدالشهدا (ع) در مقابل دشمن بایستیم.

سردار خادم الشهدا گفت: مردم خوزستان در طول تاریخ و به ویژه در دوران دفاع مقدس نشان دادند که در برابر ظلم و زور هیچ گاه عقب نشینی نکرده و در تمامی عرصه‌های سیاسی در صف نخست قرار دارند.

وی گفت: شهدای مدافع حرم نقش بسیار سازنده و پررنگی در جبهه‌های سوریه و عراق دارند، دشمنان باید بدانند که این اقدامات نمی‌تواند ذره‌ای از اراده رزمندگان اسلام را کم کند چرا که شهید قربانی، شهید مجدی و شهید الیاسی‌ها در خاطر مردم ایران اسلامی زنده‌اند.

بصیرت و کرامت در معنای شهید نهفته است

آیت‌الله محسن حیدری نیز گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اندیمشک بیان کرد: مجاهدت، شجاعت و ایثارگری شهدای مدافع حرم ستودنی است چرا که  بصیرت سیاسی و دینی شهدای مدافع حرم، حاصل تفکر ناب اسلام و جهاد است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه به وظایف همگان در قبال خون شهدا اشاره کرد و گفت: فرزندان ایران اسلامی هم‌عهد و یک صدا هستند و در راه شهدا گام می‌دارند، آن‌ها اجازه نمی‌دهند قطره‌ای از خون پاک شهدای گلگون کفن پایمال شود.

وی افزود: امام حسین (ع) و یاران باوفایش در گذشته از تمام هستی خود گذشته و در راه حفظ ارزش‌های متعالی اسلام عزیز جان خود را فدا کردند، ما باید بدانیم درس عاشورای حسینی، درس عشق و ایستادگی در راه ارزش‌ها است که شهدای مدافع حرم امروز نیز با پیروی از این امر،  ممتازی خود را در مکتب حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) ثابت کردند.

آیت‌الله حیدری با بیان این که پیام شهدای مدافع حرم از جمله شهدای شهر اندیمشک و شهید قربانی و شهید مجدی‌ استقامت در راه خدا، مقابله با استکبار جهانی و شهادت طلبی است، بیان کرد: شهدا و سرداران مدافع حرم حضرت زینب (س) این‌ها را از نهضت عاشورا یاد گرفته و در راه آن قدم برمی‌دارند.

وی گفت: شهدای مدافع حرم از مصادیق بارز حیات شهید هستند که وجود خود را تقدیم راه دوست کردند چرا که بصیرت و کرامت در معنای شهید نهفته است.

مردم اندیمشک پیام شهدای مدافع حرم را به یاد سپرده‌اند

فریدون حسنوند نیز در گفت‌وگو  با خبرنگار تسنیم در اندیمشک اظهار داشت: مردم اندیمشک با دستان خالی هشت سال در برابر دشمن بعثی ایستادگی کردند و رزمندگان دیروز و شهید قربانی‌های امروز با منش والای انقلابی و اسلامی خود بر حقانیت و مظلومیت ایران اسلامی در برابر دشمنان تاکید کردند.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای عنوان کرد: تبیین فرهنگ ایثار و شهادت برای همگان لازم و ضروری است و همه باید نسبت به آن توجه و تاکید داشته باشیم.

پیمان جهانگیری نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اندیمشک افزود: اندیمشک با ثبت حماسه شش مهر و چهارم آذر و تقدیم یک هزار شهید والامقام به خوبی در تاریخ ایران و انقلاب ماندگار شده است.

فرماندار اندیمشک بیان کرد: توجه به رویکرد فرهنگی و پاسداشت شایسته راه شهدای مدافع حرم به خصوص شهدای شهر اندیمشک و شهید قربانی‌ها در ارائه خدمات به شهروندان لازم و ضروری بوده و باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

دلم لرزید و قانع شدم

بتول چگله نیز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از زمانی که جنگ سوریه شروع شد، ایشان مدام پی گیر اخبار جنگ بودند، شاید باور نکنید ما نقشه سوریه را در منزل داشتیم و حاجی تا اتفاقی می‌افتاد روی نقشه به بچه‌ها محل عملیات‌هایی را که تلویزیون اعلام می‌کرد نشان می‌داد و سرانجام  سال دوم جنگ سوریه بود که عطش حاجی برای رفتن بیشتر شد و سر انجام با اعزام مستشاران نظامی ایران اسلامی، عازم سوریه شد.

وی افزود: از رفتن او به جبهه نبرد با تکفیری‌ها ناراضی بودم، ولی شهریور، در آخرین سفر کربلا به اصرار، مرا همراه خود برد، در حالی که من اصلاً شرایط سفر رفتن را نداشتم و امتناع کردم،  حاجی گفت: شاید آخرین فرصتی باشد که بتوانیم با یکدیگر به مسافرت برویم، با این حرف دلم لرزید ولی قانع شدم.

همسر شهید قربانی عنوان کرد: 24 شهریور بود، شب آخر در کربلا بعد از اینکه مراسم وداع کاروان به اتمام رسید، حاجی از من خواست که در بین‌الحرمین کنار هم باشیم تا با من صحبت کند و در نهایت گفت: من آدم خوبی نیستم ولی شما وقتی که برای زیارت وداع وارد حرم می‌شوی برای شهادت من دعا کنید، چون من از مرگ دنیوی می‌ترسم.

بابا کربلایی شد

وی افزود: پس از اعزام به جبهه نبرد در روز نوزدهم بهمن شایعه شهادت حاجی منتشر و خواب از من گرفته شده بود، تماس مکرر دوستان و بستگان و اغراق نیست اگر بگویم 50 نفر برای سلامتی حاجی نذر کرده بودند.

سرانجام روز جمعه ساعت حوالی 11 صبح با حسین پسرم تماس گرفتند و خبر شهادت و پیدا شدن پیکر حاجی را به او دادند، آن موقع بود که پسرم دست‌هایم را گرفت و گفت: مامان، بابا کربلایی شد.

چگله بیان کرد: در آن لحظه، دو سه بار گفتم:«انا لله و انا الیه راجعون» و شاید باورش سخت باشد ولی در آن حالت حزن، من این آیه را برای بچه‌ها تفسیر کردم و  وقتی تماس گرفتند که برای تحویل پیکر شهید به فرودگاه برویم، دست و پایم به شدت می‌لرزید و تپش قلب شدید گرفتم و جانی در بدن نداشتم و حتی نمی‌خواستند مرا با خود ببرند ولی من رفتم، در مسیر متوجه حضرت زینب (س) شدم و گفتم: خدایا اگر یک سر سوزن از صبری که به زینب بخشیدی به من عنایت کنی، برای تمام مصائب عمرم کفایت می‌کند.

همسر شهید قربانی گفت: فکر می‌کنم، حاجی هم دعای ویژه‌ای در حق من کرد، وقتی به محوطه اصلی رسیدم، قلبم از تپش ایستاد و پایم محکم شد و با بچه‌ها لبیک‌گویان به پیشواز حاجی رفتیم و به حاجی، گفتم: من به تابوت تو بوسه نمی‌زنم، من به پرچم پر عزت و افتخار ایران اسلامی بوسه می‌زنم،  انگار دست حاجی پشتیبان من بود و مرا راهنمایی می‌کرد، وقتی برای دیدن چهره ایشان رفتیم فکر می‌کردیم تنها هستیم ولی قبل از ما تعداد زیادی از همکاران و دوستداران حاجی آنجا بودند و به سر و صورت خود می‌زدند ما نیز بر دست و پای حاجی بوسه زدیم به خاطر جهاد در راه خدا و مدام تکرار می‌کردم: «هنیئا لک».

وی افزود: وی پیش از شهادت، آرزو داشت در گلزار شهدای اندیمشک پیش دوستانش آرام بگیرد، هر وقت به آنجا می‌رفتیم، روی نیمکت‌های مجاور مزار شهدای اندیمشک می‌نشست و با حسرت عجیبی به مزار شهدا نگاه می‌کرد و یکی یکی نامشان را می‌آورد و می‌گفت: من جا مانده‌ام و سرانجام میهمان آنها شد.

با ولایت عاقبت به خیر می‌شوید

شهید والامقام علی‌محمد قربانی در وصیت نامه خود نیز، راه سعادت و ماندگار را ولایت مداری می‌داند و می‌گوید: فرزندان من بدانید که سلامتی، عاقبت به خیری، موفقیت، معنویت، خوشبختی، و کمال شما با اطاعت پذیری محض از ولایت فقیه و دور نشدن از مسجد و بسیج و دوری از گناه می‌باشد که امیدوارم همه آنها را به خوبی رعایت کنید، دوست دارم بچه‌های من بسیجی با بصیرت و ولایت مدار باشند و افرادی باشند همیشه آماده به فرمان رهبر عزیزمان و فقط زیر بیرق ولایت باشند و لاغیر...

از این که بی پدر شدید نگران و ناراحت نباشید افتخار کنید که پدر شما همیشه در خط ولایت بوده و سربازی او را کرده است و هرگز به خاطر نامهربانی‌های دنیا دست از دینم و ولایتم و گذشته ارزشی خود نکشیدم و دوست دارم شما هم همین طور باشید و فقط به فرمان ولایت عمل کنید.

از مادر، برادر و خواهرانم ضمن حلالیت گرفتن می‌خواهم که به امید خدا همیشه در مسیر انقلاب، نظام و ولایت فقیه باشند.

نمی‌دانم بعضی با جمع‌آوری مال نامشروع به کجا می‌خواهند برسند، ما چقدر از تاریخ عبرت گرفتیم و در حال حاضر اجرا کردیم، متاسفانه در حال حاضر صداقت و راستگویی در بعضی افراد کم رنگ شده است که افت بسیار بدی در جامعه شده است، به خود بیاییم و با گفتار و  عمل درست هرچه سریع‌تر این آفت پلید را از بین ببریم.

به خدا به پست و مقامی هم برسیم اگر صداقت نداشته باشیم نمی‌توانیم از این فرصت خدادادی برای خدمت به مردم به خوبی استفاده ببریم.

مردم خوب و سالم کم نیستند و مسائل جامعه را هم به خوبی می‌دانند و می‌فهمند و بهترین تصمیم را در موقع خود می‌گیرند. می‌بینیم که هر وقت آقا اذن می‌دهد چه واکشنی از خود به زیبایی نمایش می‌دهند.

من که به این ایمان دارم و رسیده‌ام که تنها راه نجات جامعه و عاقبت به خیر شدن فقط و فقط گوش به فرمان آقا بودن است و لاغیر...

گزارش از محمدامین جمشیدی

انتهای پیام/


ارسال نظرات
پر بیننده ها