خبرهای داغ:
عضو مجلس خبرگان رهبری:

دولتمردان‌ باید شیوه امام علی (ع) مدنظر قرار دهند/امام علی (ع) بین اهل سنت ‌ارادتمندان زیادی دارد

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امام علی (ع) مجسمه‌ای از عدل است و شیعیان و دوستداران در مسئله عدالت باید به امام علی (ع) تاسی بجویند و ادامه دهنده راه ایشان باشند.
کد خبر: ۸۷۴۷۸۷۸
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶
دولتمردان‌ باید شیوه امام علی (ع) مدنظر قرار دهند/امام علی (ع) بین اهل سنت ‌ارادتمندان زیادی دارد
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله احمد بهشتی در گفت و‌گو با خبرنگاران، با اشاره به فرا رسیدن عید غدیر اظهار داشت: عید غدیر بزرگترین عید شیعیان است که از ارزش و اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، امام علی (ع) بین اهل سنت نیز ارادتمندان زیادی دارد و باید الگوی همه مسلمانان باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) گفت: مردم سه دسته تقسیم می‌شوند که عالم ربانی و متعلم در راه نجات هستند که بنده این حدیث را برای کشیش‌ها بیان کردم که تحت تأثیر کلام امام علی (ع) قرار گرفتند.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه امام علی (ع) مجسمه عدل و همه وجود ایشان عدل است، بیان کرد: پیرزنی پیش معاویه رفت واز وی کمک خواست اما معاویه برخورد تندی کرد که پیرزن شعری را خواند که هنگامی که امام علی (ع) به شهادت رسید عدالت هم مدفون شد.

وی عنوان کرد: معاویه خطاب به پیرزن گفت که این چه شخصی است که برای آن شعر می‌خوانی که پیرزن گفت که من به امام علی (ع) شکایت کردم اما این امام همام به آن شکایت رسیدگی کرد و جواب مثبت داد.

آیت الله بهشتی با تاکید بر لزوم الگوگیری از امام علی (ع) تصریح کرد: امام علی (ع) مجسمه‌ای از عدل است و شیعیان و دوستداران در مسئله عدالت باید به امام علی (ع) تاسی بجویند و ادامه دهنده راه ایشان باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: دولت مردان و افرادی که به بیت المال دسترسی دارند باید شیوه امام علی (ع) را در بیت المال رعایت کنند، اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر معظم انقلاب عدل علوی را مجسم و پیاده می‌کند و باید آن را مورد توجه قرار دهیم.
ارسال نظرات