خبرهای داغ:
مدیر حوزه‌های علمیه کشور:

جهان امروز تشنه شنیدن حقایق است/ علی(ع) مغز متفکر عالم بشریت

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: جهان امروز تشنه شنیدن حقایق و آماده پذیرش آن است که باید طلاب این حقایق را درست استخراج و به جهان عرضه کنند.
کد خبر: ۸۷۴۷۸۷۷
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶
جهان امروز تشنه شنیدن حقایق است/ علی(ع) مغز متفکر عالم بشریت
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله علیرضا اعرافی  در مراسم افتتاح ساختمان جدید مدرسه علمیه حاج ملاصادق مجتهد قمی که با حضور آیت الله صافی گلپایگانی و تعدادی از اساتید حوزه برگزار شد، ضمن تبریک عید بزرگ غدیر، اظهار داشت: خدارا شاکریم که در چنین روزی  شاهد این افتتاح هستیم.

وی در خصوص شخصیت امیر المؤمنین(ع) گفت: شخصیت علی(ع)  همچنان ناشناخته است و ابعاد آن دارای عظمتی است که هرچه در آن اندیشه و تحقیق  کنیم کم است.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه ظرفیت انسان ها به کمال آنها بستگی دارد، افزود: علی(ع) نمونه یک انسان کامل و جامع است.

وی با اشاره به اینکه انسان‌های بزرگ در چندین جبهه حضور دارند، تصریح کرد: تفاوت حضرت علی(ع) با رزمندگان دیگر این بوده است که این امام رئوف وقتی در یک جبهه نبرد می‌کردند در دیگر جبهه‌ها نیز تمرکز داشتند و در همه ساحت‌ها و قلمروهای انسانی به بهترین نحو حضور داشتند.

آیت الله اعرافی  با بیان اینکه حضرت علی(ع) در برابر یتیمان متواضع و دلسوخته و در برابر دشمن مانند شمشیری تیز و تیغی بران بود، گفت: شناخت نسبت به این امام بزرگ و دیگر معصومین(ع) از وظایف ما است و ریشه و اساس این وظایف به ولایت، معرفت و محبت نسبت به این بزرگواران بر می‌گردد.

وی خطاب به طلاب جوان افزود: شما باید در دوران تحصیل خود این پیشوایان را بشناسید تا معرفتتان روز به روز نسبت به آنان افزون شود.

امام جمعه قم با بیان اینکه علم و معرفت علی(ع) بی مانند است و کسی به پای آن نمی‌رسد، افزود: اینکه امیرالمؤمنین(ع) فرموده است که من به راه‌های آسمان آشناتر هستم تا زمین نشان از عظمت علم و معرفت ایشان دارد.

طلاب در دوران تحصیل به مطالعه نهج البلاغه اهتمام جدی داشته باشند
وی با اشاره به اینکه علی(ع) مغز متفکر عالم بشریت است، ادامه داد: قطره‌ای از آن علم امروز در دست ما است و طلاب باید نهج البلاغه این کتاب زندگی را همیشه کنار دست خود داشته باشند و هرروز فرازی از آن را مطالعه کنند که آنهارا با دنیای جدیدی آشنا می‌کند.

آیت الله اعرافی با اشاره به علم علی(ع) و تأکید بر مطالعه نهج‌البلاغه توسط طلاب، تصریح کرد: حوزه‌های علمیه اگر به سرچمه این علم متصل باشند همه چیز را به دست می‌آورند همه چیز در مورد مکتب دانش علی(ع) و خاندان پیامبر(ص) در این کتاب وجود دارد.

وی با بیان اینکه علی(ع) پیشوای مدارس علمیه است، گفت: غدیر واقعه بزرگی است که در آن رسول گرامی اسلام(ص) حضرت علی(ع) را خلیفه و جانشین خود معرفی کرد.

مدیر حوزه های علمیه کشور در پایان ابراز داشت: جهان امروز تشنه شنیدن حقایق است و اگر طلاب این حقایق را درست استخراج و به جهان عرضه کنند همگان می‌شنوند و می‌پذیرند.

وی گفت: شما طلاب باید این راهی را که وارد شده‌اید با تمام توان ادامه دهید و بتوانید پیامتان را به گوش دنیا برسانید مشروط بر  اینکه خوب درس بخوانید و هیچ چیز را بهانه و مانع تحصیل و بحث خود قرار ندهید و با جهاد علمی، اخلاقی و معنوی به قله‌های بلند برسید.
ارسال نظرات