کارشناس امور فرهنگی و ورزشی کارگران استان زنجان:
دوره آموزشی اصلاح هوش رفتاری کودکان و نوجوانان برای کارکنان اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان زنجان برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۴۷۸۱۳
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، کارشناس امور فرهنگی و ورزشی کارگران استان زنجان از برگزاری دوره آموزشی اصلاح هوش رفتاری کودکان و نوجوانان برای کارکنان اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان زنجان خبر داد و گفت: بر اساس هماهنگی های انجام گرفته توسط دبیر خانه حقوق شهروندی اداره کل متبوع یکدوره آموزشی اصلاح هوش رفتاری کودکان و نوجوانان با حضوردکترحسن فتح زاده استاد دانشگاه زنجاندر سه جلسه برگزار شد.

ابوالفضل ملکی افزورد: هدف از برگزاری این دوره آموزشی اصلاحرفتاری کودکان و نوجوانانبرای ارتقاء فرهنگ شهرنشینی و شهروندی خانوادههاوجامعه محل زندگی بود که در پایانارائه گواهی آموزشی نیز با عنایت به تخصصی بودن موضوع انجام خواهد گرفت.

همچنین در ادامه حسن فتح زاده با بیان اینکه امروزه کشورهای پیشرفه بخش قابل توجهی از تمرکز خود را به سوی آموزش فلسفه و آموزش روش اندیشیدن به کودکان متمرکز کرده اند، به بیان مفاهیم پایه مانند هوش خلاق و هوش مکانیستی، مدل فهم، Assimilation، مدل یادگیری (تغلیظ در هسته و گسترش در پیرامون)، فهم و زبان و توضیح هر یک از این مفاهیم پرداخت.

وی با اشاره به اهمیت تجربه؛ تنوع و کثرت، سریع‌ترین آهنگ رشد مغز نیاکان انسانِ امروزی که حدود ٥٠٠ تا ١٠٠ هزار سال پیش روی داد، راتقریباً ٢ برابر و حدود حجم کنونی عنوان کرد که تحت تأثیر دو عامل: «استفاده از ابزار» و «ارتباطات اجتماعی پیچیده» اتفاق افتاده است.

فتح زاده با توضیح نحوه ی دریافت اطلاعات به وسیله مغز، تصریح کرد: بیشترین اطلاعات به مغز توسط چشمها ارسال می گردد که ذهن ما کارها را به دو روش توازی و مالتی تسکینگ (چند کارگی) انجام می دهد که یکی از پیامدهای انجام کارها به روش مالتی تسکینگ صدمه به ضریب هوشی و کاهش آن است.

وی با بیان اینکه منظور از بلوغ عاطفی یعنی اینکه بتوانیم مشکلات و احساسات و عواطف خود را بگوییم و حرف بزنیم، اظهار کرد: یکی از مهمترین احساسات و بلوغ ها، بلوغ عاطفی است که خیلی از فرزندان ما این بلوغ را کم دارند.

حسن فتح زاده با اشاره به اینکه روش مهمتر از آموزه می باشد گفت: بدگویی و فرافکنی سم همدلی می باشد و یکی از چیزهایی می باشد که همدلی را سرکوب می کند.

ارسال نظرات